W chwili obecnej Škoda Auto produkuje małe silniki trzycylindrowe przeznaczone do najmniejszych modeli koncernu Volkswagen. Jednak o przyszłości zakładu silników kilka dni temu dyskutowała rada nadzorcza. Podjęto decyzje o poszerzeniu palety produkcyjnej i zwiększeniu produkcji. W tym roku Škoda Auto wyprodukuje około 250 tys. jednostek napędowych, ale w przyszłym roku ma być ich już pół miliona.

Według uzyskanych informacji mają to być najnowsze silniki czterocylindrowe (spekuluje się o benzynowym i wysokoprężnym), które dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii będą miały przy małej pojemności skokowej znakomite osiągi. Silnik benzynowy ma mieć pojemność skokowa 1,2 l i parametry porównywalne z jednostką o pojemności 1,6 l. Według niemieckiego czasopisma Automobilwoche w niedalekiej przyszłości Škoda Auto będzie produkować także nowy czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności skokowej 1,6 l z systemem Common Rail, który będzie dysponował parametrami porównywalnymi z jednostką o pojemności 1,9 l.

Nieoficjalne źródła mówią, że Škoda Auto będzie produkowała także silnik wysokoprężny. Byłby to prawdziwy przełom w historii producenta z Mlada Boleslav, który do produkowanych przez siebie samochodów musi takie jednostki importować z innych zakładów niemieckiego koncernu. Produkcja seryjna nowych jednostek napędowych w Mlada Boleslav może się rozpocząć w 2009 roku.