W 2010 roku Škoda Auto rozpocznie także produkcję kolejnych modeli. Wraz z Volkswagenem planuje znaczne zwiększenie zatrudnienia w Kałudze.

Od 2007 roku były tutaj montowane Octavie z zestawów dowożonych z macierzystego zakładu. W ostatnich miesiącach auta były już w Rosji lakierowane, a ich elementy zgrzewane. Sukcesywnie ten zakład przekształcił się z montażowego w produkcyjny. Produkcja była wdrażana od marca 209 roku, ale dopiero dzisiaj rozpoczęto ją oficjalnie. Nadal podstawowe komponenty do produkcji samochodów będą dowożone z Czeskiej Republiki.

Škoda planuje w 2010 roku poszerzyć produkcję o kolejne modele. Pierwszym z nich będzie Fabia, a w dalszej kolejności Superb i Yeti. Obecnie niektóre z nich są już montowane z gotowych zestawów.Także Kaługa jest poważnym kandydatem do lokalizacji produkcji następcy Octavii Tour. Prace rozwojowe nad nowym modelem trwają i zapewne już w przyszłym roku poznamy jego kształty.

Škoda i VW rozpoczyna też w Kałudze produkcję Volkswagena Tiguan. W przyszłym roku zakład planuje wyprodukowanie 150 tys. samochodów. Obecnie pracuje tutaj 1800 osób, ale w 2010 roku ma być ich 3000. Kolejnym modelem będzie VW Polo.