"Na takie zmiany pozwalają najnowsze przepisy Unii Europejskiej," powiedział przedstawiciel biura prasowego Evžen Krauskopf. Takie zmiany wprowadza coraz więcej europejskich producentów. Auto bez koła zapasowego ma mniejszą masę własną i dzięki temu zmniejszy się jego średnie zużycie paliwa oraz z tym związana emisja szkodliwych spalin.
Obecnie opony są już tak dobrej jakości, że ich przebicie jest statystycznie coraz mniej prawdopodobne. Natomiast w przypadku trwałego uszkodzenie zawsze istnieje możliwość skorzystania ze służb assistance.Rok modelowy 2010, którego produkcja rozpocznie się już od końca maja 2009 roku, oznacza dla modeli samochodów marki Škoda także niewielkie zmiany kosmetyczne, które dotyczą wnętrza/ Do produkcji wprowadzone zostaną dwa nowe modele – Yeti i Superb Combi.
Natomiast w przyszłym roku zmodernizowana zostania Fabia, w której także przewiduje się zwiększenie udziałów silników produkowanych w Czeskiej Republice. Dowożony z Niemiec silnik 1,4 l zostanie zastąpiony nową jednostką 1,2 TSI, której produkcja w Mlada Boleslav rozpocznie się w najbliższych tygodniach. Jednak w pierwszej kolejności silniki te otrzymają takie samochody jak: Škoda Yeti, VW Polo i VW Golf. Zmodernizowane zostaną też oba silniki trzycylindrowe 1,2 http, a silnik o pojemności skokowej 1,6 l zostanie zastąpiony jednostką 1,4 TSI.