Produkcja samochodów w całej grupie Škoda Auto w pierwszych trzech kwartałach 2008 roku wyniosła 499 182 pojazdy (o 11,3%, więcej w porównaniu do okresu styczeń - wrzesień 2007 r.). Najlepiej sprzedawały się modele Škoda Fabia oraz Škoda Octavia. Jednocześnie wzrosła także produkcja i sprzedaż modelu Škoda Superb, którego drugą generację koncern wprowadził z sukcesem na rynek w bieżącym roku.

Dostawy do Klientów wzrosły o 14,8% w porównaniu do tego samego okresu zeszłego roku, osiągając łącznie poziom 530 924 pojazdów. - We wszystkich trzech kwartałach osiągnęliśmy dobre wyniki sprzedaży Jednak jej największy wzrost w stosunku do roku ubiegłego odnotowaliśmy w pierwszej połowie roku, wyniósł w sumie 17,9%. W trzecim kwartale obserwowaliśmy wyhamowanie popytu związane z faktem, że na decyzje nabywcze naszych Klientów istotny wpływ miała niepewność, spowodowana kryzysem na rynkach finansowych - komentuje aktualną sytuację Fred Kappler, członek zarządu Škoda Auto odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.

Marka Škoda odniosła sukces zwłaszcza na rynkach wschodnioeuropejskich - sprzedała tam 98 519 samochodów, co oznacza wzrost o 45,8% w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku. Oczekiwany wzrost popytu potwierdził się głównie w Rosji (36 898 dostaw do Klientów; wzrost 89,8%) i na Ukrainie (25 387 sprzedanych aut i wzrost o 62,3%). Na rynku chińskim, na którym sprzedaż rozpoczęła się w czerwcu 2007 roku, do rąk Klientów trafiły 44 843 samochody, a w Indiach markę Škoda wybrało 13 470 kierowców (wzrost o 55,3%).

W pierwszych trzech kwartałach 2008 roku grupa Škoda Auto dodała do wyniku ekonomicznego koncernu Volkswagen kwotę w wysokości 455 milionów euro. Stanowi to jednak spadek o 71 milionów euro (-13,4%) w porównaniu do zeszłego roku, co - pomimo wzrastającej sprzedaży - wiąże się głównie ze zmianami kursu korony czeskiej w stosunku do euro.

- Wartość czeskiej korony jest główną przeszkodą, mającą istotny, negatywny wpływ na nasz planowany rozwój - komentuje wydarzenia Holger Kintscher, członek zarządu Škoda Auto odpowiedzialny za sprawy handlowe, który stwierdza - Zauważamy pogorszenie niezależnych od nas warunków ekonomicznych, niezbędnych do rozwoju koncernu Škoda Auto. Do dobrze znanych nam problemów na rynku stali i surowców doszedł globalny kryzys finansowy oraz perspektywa spadku światowego popytu na auta. Będziemy uważnie obserwować sytuację i w zależności od jej wyniku zrewidujemy nasze plany inwestycyjne.

Na polskim rynku po dziewięciu miesiącach Škoda w dalszym ciągu należy do najpopularniejszych marek samochodowych. Skoda Auto Polska S.A. sprzedała w tym czasie 23 966 samochodów osobowych, odnotowując sprzedaż na nieco wyższym poziomie w porównaniu z dziewięcioma miesiącami ubiegłego roku. - Sprzedaż samochodów marki Škoda pomimo dużej zmienności rynku jest stabilna i wyższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku - mówi Michał Spiczak-Brzeziński, specjalista ds. produktu Skoda Auto Polska S.A. - Model Fabia jest nadal niekwestionowanym liderem w segmencie samochodów małych, Škoda Octavia natomiast bije rekordy sprzedaży. W połączeniu z Octavią Tour jest zdecydowanym liderem w swoim segmencie. Bardzo dobrze przyjęty został także Nowy Superb - we wrześniu model ten wybrało 110, a w październiku 153 Klientów.