Pod oznaczeniem Škoda Octavia Praktik sprzedaje w Austrii najnowsze wersje Škody Octavia. Samochód został do swojej użytkowej funkcji nieco przekształcony. W tym celu zaślepione zostały boczne tylne okna oraz wymontowano tylną kanapę, a za fotelem kierowcy pojawił się element oddzielający przednią część kabiny od powierzchni użytkowej.

Dzięki tym zmianom udało się uzyskać powierzchnię do załadunku o długości 1840 mm, szerokości w najmniejszym miejscu 1010 mm, największym 1050 mm, przy wysokości 790-880 mm. Całkowita objętość całej "skrzyni ładunkowej" wynosi 1684 l, przy możliwości załadunku towarów o masie do 660 kg.

W ofercie Octavia Praktic posiada silnik wysokoprężny 1.9 TDI PD o mocy 77 kW (105 KM), który standardowo wyposażony jest w filtr cząsteczek stałych. Istnieje też możliwość zamówienia takiego samochodu z napędem na cztery koła, która ma jednak mniejszą prękość maksymalną (181 km/h w porównaniu ze 191 km/h przy napędzie na przednią oś). Zapewne jednak nie jest to tak ważne dla użytkownika, który ma do wyboru także większe zużycie paliwa 6,1 l/100 km (wersja 4x4) lub 5,2 l (wersja z napędem na przednią oś). Jednak korzystną cechą Octavii Praktic 4x4 jest większy prześwit, który w tym przypadku wynosi 163 mm (w porównaniu ze 140 mm wersji z napędem na przednią oś).

Na koniec pozostaje tylko zadać pytanie, czy i kiedy taka wersja pojawi się na polskim rynku? Co na to generalny importer - Skoda Auto Polska? Jesteśmy przekonani, że taka wersja szybko znajdzie wielu nabywców, ale pod warunkiem, że jej cena będzie odpowiednio dostępna.