Rodowód Skody wywodzi się z firmy Laurin&Klement. Pierwsze Skody pojawiły się w 1925 roku. Były to luksusowe pojazdy budowane na licencji Hispano-Suiza. W latach 30. szefowie Skody stwierdzili, że rynek potrzebuje samochodów tanich, popularnych. Wymagała tego sytuacja po wielkim światowym kryzysie. Wówczas w Skodzie wydzielono odrębny sektor produkujący wyłącznie auta osobowe. W Czechosłowacji jeden samochód przypadał w tym czasie na 141 mieszkańców, w Niemczech na 47, a we Francji na 19. Powstał model Popular, który przez kolejne lata ulegał modyfikacjom. Prezentowany egzemplarz, Typ 418, pochodzi z roku 1936. Wyposażono go w silnik rzędowy, dolnozaworowy, 4-cylindrowy umieszczony z przodu. Z pojemności 903 ccm konstruktorzy osiągnęli moc 18 KM. Skoda Popular Typ 418 napędzana tą jednostką rozpędzała się do 80 km/h.