Serwis Auto Motor und Sport podaje, że czeska Škoda pracuje nad oszczędnymi wersjami swoich modeli, które na rynku pojawią się pod nazwą Green Line. Škoda Fabia Green Line ma być modelem analogicznym do VW Polo BlueMotion, który jest bardziej dostępnym następcą 3-litrowego Lupo.

AMS twierdzi, że oszczędne modele Škody będą wyposażone w takie modyfikacje techniczne i konstrukcyjne, które umożliwią obniżenie zużycia paliwa i produkcji CO2 (obie wartości są wzajemnie powiązane). Przedstawiciele firmy powiedzieli podczas targów w Szanghaju dziennikarzom AMS, że nowość będzie emitować poniżej 110 g CO2 na 1 km. Emisje Polo BlueMotion w cyklu mieszanym wynoszą 102 g/km, co odpowiada średniemu zużyciu paliwa na poziomie 3,9 l oleju napędowego na 100 km. Škoda rozważa także wprowadzenie silników benzynowych mogących spalać mieszankę E85.

Na razie nie wiadomo, jaki silnik trafi pod maskę Fabii Green Line. Najoszczędniejszą jednostką jest obecnie silnik 1,4 TDI PD (59 kW/80 KM), który w cyklu mieszanym zużywa średnio 4,6 l/100 km (CO2 – 102 g/km).