W Chinach Škoda Auto awansowała na drugie miejsce wśród marek zagranicznych, chociaż na tym rynku funkcjonuje dopiero od trzech lat.Od stycznia do października sprzedano w tym kraju 95.679 aut tej marki, co oznacza 92,8 proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem minionego roku.

„Chiny stały sie dla nas jednym z kluczowych rynków i w ramach globalnej strategii marki będą miały poważny wpływ na jej rozwój. Duży sukces odnotowała Octavia, a na dobrej drodze jest Fabia. Ważnym momentem była tegoroczna premiera Superba. Przekroczenie granicy 100 tys. sprzedanych samochodów w Chinach jest poważnym elementem motywacji do dalszego rozwoju. powiedział Reinhard Fleger, członek zarządu Škoda Auto odpowiedzialny za sprzedaż.

Największym rynkiem dla markiŠkoda pozostają Niemcy, gdzie w tym roku sprzedano 145.043 samochody.Liderem wśród modeli jest Octavia z liczbą 263.480 sprzedanych egzemplarzy (spadek o 11,6 proc.) Dynamicznie wzrasta sprzedaż Superba – 33.434 egz. (+79,2 proc.). Tendencje wzrostowe wykazuje Fabia – 226.683 egz. (+6,4 proc.).Po korekcie planów Škoda Auto oczekuje zakończenia 2009 roku z wynikiem 675.000 sprzedanych samochodów. Pierwotnie zakładano spadku o 5 proc. w porównaniu z 2008 rokiem.