Przygotowania do ekspansji Škody na chińskim rynku przeszły do kolejnej fazy. W Shijiazhuang, głównym mieście prowincji Hebei, leżącym 300 km na południowy-zachód od Pekinu, uroczyście otwarto pierwszy nowy salon sprzedaży marki Škoda. W przeciągu najbliższych tygodni otwarte zostanie kolejnych 40, a do końca roku 2007 sieć dealerów marki Škoda zwiększy się w Chinach do ponad setki.

Nowoczesny salon Škody w Shijiazhuang jest symbolicznym okrętem flagowym planowanej sieci sprzedawców. Salon wybudowano na powierzchni 12 000 m2 i w pełni odpowiada globalnym standardom marki Škoda. Oprócz ogromnej przestrzeni wystawowej ukrywa zaplecze serwisowe, pokój zabaw dla dzieci czy historyczną ekspozycję prezentującą Chińczykom ponad stuletnią tradycję producenta z Mladej Boleslavi.

„Otwarcie pierwszego salonu sprzedaży jest kolejnym ważnym krokiem do osiągnięcia sukcesu marki Škoda na jednym z najszybciej rozwijających się rynków samochodowych świata,” powiedział Fred Kappler, członek zarządu Škoda Auto ds. sprzedaży i marketingu.

Uroczysta ceremonia odbyła się w Shijiazhuang symbolicznie w środę 28 marca o godzinie 8:58 czasu miejscowego. Ósemka jest w chińskiej kulturze synonimem bogactwa, sukcesu i prosperity.

Licencyjna produkcja samochodów marki Škoda rozpocznie się w zakładzie Shanghai Volkswagen w połowie bieżącego roku. Najpierw produkowany będzie model Octavia drugiej generacji, w późniejszych latach dołączą modele Fabia i Superb (oba drugiej generacji). Po wprowadzeniu wszystkich trzech modeli roczna produkcja powinna osiągnąć poziom 100 000 samochodów.

Projekt licencyjnej produkcji w Chinach jest częścią strategii rozwoju spółki Škoda Auto. Kolejne zakłady montażowe Škody ulokowano na Ukrainie, w Kazachstanie, Indiach, Bośni i Hercegowinie, a w przygotowaniu jest montaż w Rosji.

Źródło: Škoda Auto