Zainteresowani zakupem nowego modelu SUV marki Škoda wreszcie się doczekali tej chwili, w której można ten samochód kupić.
Data oficjalnegorozpoczęcia sprzedaży to 15. lipca 2009 roku. Szkoda, że na razie tylko w Czeskiej Republice, bo Polacy będą musieli poczekać na to auto jeszcze kilka miesięcy.
W pierwszym okresie sprzedaży Yeti dostępne będzie w najdroższych i najlepiej wyposażonych wersjach, które mają służyć do stworzenia jak najlepszej opinii o tym aucie. To taki zabieg marketingowy producenta.
RoadLook.pl poleca
Dlatego też pierwsza realna cena Yeti nie rozpoczyna się od 359.800,-Kč, czyli w przeliczeniu 57,5 tys. zł, ale od599.800,-Kč za wersję 1,8 TSI 4x4 Ambition, czyli 96 tys. zł. Pierwszy w ofercie turbodiesel kosztuje619.800,-Kč, czyli 99 tys. zł
Kolejne wersje silnikowe pojawią się w sprzedaży jeszcze w tym roku. Jednostka 1,2 TSI (77 kW) będzie do dyspozycji z sześciostopniową przekładnią i jedynie przednim napędem od października w cenie 359.800,-Kč, czyli 57,5 tys. zł. Od 2010 roku także z dwusprzegłową siedmiostopniową przekładnia DSG.
Częścią standardowego wyposażenia wszystkich modeli są cztery poduszki powietrzne, systemy ABS i ESP, hydrauliczny asystent hamowania, elektroniczna blokada dyferencjału, przednie światła halogenowe, elektrycznie sterowane szyby w przednich drzwiach, centralny zamek i relingi dachowe.
Bez dopłaty w wersji Ambition będzie montowana klimatyzacja Climatic, tonowane szyby, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, 16-calowe obręcze kół MOON, poduszka powietrzna ochraniająca kolana kierowcy, poduszki ochraniające głowę, zintegrowane przednie światła mgłowe, zdalnie sterowany centralny zamek, tempo mat, komputer pokładowy Maxi-DOT, radio Blues z cD i MP3.
W pierwszym okresie sprzedaży najlepiej wyposażona wersja Experience jest o 30 tys. Kč droższa, ale posiada m.in. 17-calowe koła z metali lekkich DOLOMIT, przednie światła mgłowe z funkcją doświetlania zakrętów, dwustrefową klimatyzację z elektroniczną regulacją i filtrem – Climatronic, czteroramienne wielofunkcyjne koło kierownicy pokryte skórą, podgrzewane przednie fotele, radio Swing z ośmioma głośnikami oraz czujnik parkowania.
Škoda Yeti - wersje silnikowe na rynku czeskim (15.7.2009)Silnik1,8 TSI2,0 TDI CR DPFPrzekładnia6M6MNapęd4X44x4Pojemność skokowa [cm3]17981968Cyllindry/zawory4/44/4Moc [kW/obr.//min]118/4500-6200103/4200Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min250/1500-4500320/1750-2500Prędkość maksymalna [km/h]200190Przyspieszenie 0-100 km/h [s]8,49,9Średnie zużycie paliwa [l/100 km]86,1Cena Yeti [Kč]--Cena Active [Kč](539.800,-)*-Cena Ambition [Kč]599.800,-619.800,-Cena Experience [Kč]629.800,-649.800,-* dostępny w późniejszym okresie
Nadwozie Yeti ma długość całkowitą 4223 mm, szerokość 1793 mm i wysokość 1691 mm, przy rozstawie osi 2578 mm i prześwicie 180 mm.