Terminy produkcji potwierdziło kilku czeskich dostawców komponentów, którzy otrzymali kolejne zadania do wykonania. Natomiast Škoda Auto wciąż tego oficjalnie nie potwierdza.

Według czeskiego dziennika MfD model Yeti będzie znacznie różnił się od tego, który po raz pierwszy pokazano w wersji studyjnej przed czterema laty. Również istnieją obawy, żeŠkoda Auto wchodzi na rynek w najmniej korzystnym do sprzedaży tego typu modeli.

Szef sprzedaży Škoda Auto Fred Kappler takich obaw nie podziela i podkreśla, że Yeti nie będzie typowym modelem klasy SUV, ale mniejszą wersją, która może przyciągać klientów z konkurencji.

Škoda Auto poinformowała swoich dostawców, że mogą oni spodziewać się nawet zamówień komponentów pozwalających na wyprodukowanie do 55 tys. samochodów rocznie. Nam się jednak wydaję, że takie prognozy są zbyt optymistyczne. Škoda już dwukrotnie musiała zweryfikować swoje prognozy w przypadku modeli Superb i Roomster, które nie stały się aż takimi wielkimi przebojami rynkowymi, jak to pierwotnie oczekiwano.

Nowa Škoda będzie modelem SUV niższej klasy średniej z napędem przedniej osi lub czterech kół. Spokrewnionym technicznie z Volkswagenem Tiguan i Seat Tribu.Szef rozwoju Škoda Auto - Dr. Eckhard Scholz powiedział: „"W wersji produkcyjnej wykonano kilka zmian w projekcie, ale nie zmienił się charakter modelu. Przetestowane zostały już prototypy. Od początku sprzedaży Yeti będzie oferowany z napędem czterech kół oraz z gama najnowszych silników, wśród których znajdzie się 1,8 l EA888 (handlowe oznaczenie 1,8 TSI), montowany do Octavii.

Nie będzie to jedyna premiera, która Škoda planuje w 2009 roku. W sierpniu gamę modeli uzupełni długo oczekiwany Superb Combi.