- Nowy i40 jest doskonałym odzwierciedleniem sloganu marki New Thinking. New Possibilities. Samochód dowodzi, jak daleko Hyundai zaszedł w ostatnich latach i wyraźnie pokazuje, co mamy na myśli określając siebie jako markę Modern Premium - powiedział Allan Rushforth, wiceprezes Hyundai Motor Europe.

Hyundai i40 został zaprojektowany przez europejskie centrum badawczo-rozwojowe w niemieckim Rüsselsheim. Nowa limuzyna segmentu D ma pozycjonować markę jako Modern Premium, czyli producenta aut oferujących nowoczesne rozwiązania oraz wysoką jakość za rozsądnie pieniądze. Przykład Skody - również uchodzącej i pozycjonowanej jako producenta dobrych aut za rozsądne pieniądze - pokazuje, że tego typu pojazdy w większości krajów Starego Kontynentu sprzedają się doskonale.

Sprzedaż samochodów segmentu D systematycznie wzrasta. W przyszłym roku Hyundai zamierza sprzewdać 60 tysięcy sztuk i40, co pozwoli na wejście do grona pięciu najpopularniejszych modeli segmentu.

W czerwcu bieżącego roku rozpocznie się sprzedaż modelu i40 w wersji kombi. Atutem pojazdu ma być ciekawa stylizacja, jak również przestronne wnętrze i pojemny bagażnik. Ten ostatni pomieści 553 litry, a po złożeniu siedzeń urośnie do 1719 litrów. Hyundai i40 będzie dostępny w czterech wersjach silnikowych (115-177 KM) - dwóch benzynowych i dwóch wysokoprężnych. Firma przewiduje, że na diesle zdecyduje się 65 proc. klientów. Większość z nich ma wybrać 1,7-litrową jednostkę o mocy 136 KM.

W nowym aucie z Korei nie zabraknie nowoczesnych rozwiązań. i40 będzie mógł otrzymać m.in. system utrzymywania toru jazdy, elektryczny hamulec postojowy, wentylowane siedzenia, podgrzewaną kierownicę oraz automatyczny system odszraniania przedniej szyby.

Samochód będzie objęty 5-letnią gwarancją bez limitu kilometrów oraz assistance.