Samochody elektryczne marki Smart po raz pierwszy wyjechały na ulice Londynu w 2007 roku. Tam sukcesywnie testowano 100 takich aut. W ub. roku przeprowadzono ich modyfikację w postaci nowych akumulatorów litowych, a obecnie nadchodzi całkowicie zmodernizowany typ elektrycznego For Two.
Napęd zapewnia 30 kW silnik elektryczny z maksymalnym momentem obrotowym 120 Nm, który ma parametry porównywalne ze Smartem 0,8 cdi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h osiąga w 6,5 sekundy, czyli w tym samym czasie jak w wersji benzynowej i osiąga prędkość maksymalną 100 km/h.
Jednorazowe naładowanie akumulatorów wystarcza na pokonanie dystansu 115 km. Przy obecnych cenach energii elektrycznej w Niemczech, pokonanie 100 km kosztuje ok. 2 Euro. Jednak przy wykorzystaniu nocnej taryfy ten wydatek będzie jeszcze mniejszy.
Nowe samochody będą wynajęte użytkownikom na 4 lata/60 tys. km. Pierwsze egzemplarze pozostaną w Niemczech w ramach projekty e-mobility Berlin, który jest realizowany przy współpracy RWE z niemieckim rządem. Kolejne samochody pojawią się w Hamburgu, Paryżu, Rzymie, Mediolanie, Pizie i w Madrycie.
W 2012 roku uruchomiona zostanie produkcja masowa, a elektryczny Smart będzie dostępny w całej sieci dilerskiej.