Sprzedaż nowych samochodów w USA spadła w listopadzie 2008 roku do najniższego poziomu od 1982 roku. Spadek ten osiągnął w listopadzie 37 proc., ale każdemu dużemu producentowi wyniki spadły przynajmniej o 30 proc.

W listopadzie 2008 roku sprzedano w USA 746 789 nowych samochodów, a roczna sprzedaż spadła do 10,2 mln egz.

Wśród największych producentów rekordowy spadek odnotował Chrysler, bo aż 47 proc. O ponad 40 proc. spadła sprzedaż samochodów produkowanych przez General Motors i Nissana. Relatywnie najlepiej wypadł w tym porównaniu Ford, który odnotował spadek na poziomie 30,6 proc.

Wśród marek najgorsze wyniki odnotował Hummer – 63,9 proc., a najlepiej wypadło Mini, którego spr5zedaż wzrosła o 43 proc.

Wiceprezydent Forda odpowiedzialny za marketing Jim Farley oczekuje, że wszystkim amerykańskim producentom sprzedaż będzie spadała przynajmniej do połowy przyszłego roku. Stabilizacja rynku motoryzacyjnego powinna się rozpocząć od jesieni przyszłego roku.Bardziej optymistyczna jest Toyota, której specjaliści uważają, że stabilizacja może nastąpić już na początku przyszłego roku, co mogą spowodować nowe modele, które będą wprowadzane do sprzedaży.

USA - sprzedaż nowych samochodów w listopadzie

MarkaSprzedaż 11/2008 (egz.)Sprzedaż 11/2007 (egz.)Zmiana (%)Acura7 88812 910- 38,9Audi6 7889 104- 25,4BMW15 21723 808- 36Buick7 51613 245- 43,3Cadillac8 81517 041- 48,3Chevrolet95 756151 642- 36,9Chrysler20 01745 510- 56Dodge44 94180 670- 44,3Ford103 055147 310- 30GMC20 21434 549- 41,5Honda68 34598 521- 30,6Hummer1 4544 029- 63,9Hyundai19 22131 883- 39,7Infiniti7 63110 604- 28Jeep20 30234 908- 41,8Kia15 18224 177- 37,2Lexus16 22324 848- 34,7Lincoln8 0198 744- 8,3Mazda14 13420 580- 31,3Mercedes-Benz14 10222 819- 38,2Mercury7 74413 204- 41,4Mini4 5453 177+ 43Mitsubishi5 0967 893- 35,4Nissan38 97470 079- 44,4Pontiac12 14020 040- 39,4Porsche1 3782 662- 48,2Saab8522 003- 57,5Saturn8 13015 105- 46,2Subaru13 70614 868- 7,8Suzuki3 2165 987- 46,3Toyota114 084172 341- 33,8Volkswagen14 29517 689- 19,2Volvo4 4048 227- 46,5