Producent tej hybrydy nie zapomniałrownież o najnowszych systemachbezpieczeństwa czynnego, czyli pomagającychzapobiec kolizji (w odrożnieniuod systemow bezpieczeństwabiernego mających minimalizowaćskutki kolizji, kiedy ta już zaistnieje).Na pokładzie nowego Priusa znajdujesię m.in. 7 poduszekpowietrznych,aktywne zagłowkioraz systemelektronicznego sterowania hamowaniem(EBC) zawierający asystentaawaryjnego hamowania, kontrolętrakcji i kontrolę stabilności jazdy. Dostępnyjest rownież zaawansowanysystem Pre-Crash Safety zawierający
Sportowa hybryda? Dlaczego nie!
Prius został opracowany tak, abyosiągnąć maksymalny wynik 5 gwiazdekw najbardziej rygorystycznychtestach bezpieczeństwa Euro NCAP.Plan się powiodł: Prius III uzyskał ogolny wynik 83na 100 punktow.Wśrod ocen, ktore złożyły się nataki wynik, warto wyrożnić ochronę dorosłych pasażerow samochodu, zaktorą Toyota dostała aż 88 punktow na100 możliwych.
Auto Świat
Sportowa hybryda? Dlaczego nie!