W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Lexus NX, czyli największy bestseller w całej gamie
To właśnie model NX jest najlepiej sprzedającym się Lexusem w Polsce. SUV klasy średniej tak bardzo spodobał się polskim kierowcom, że jakiś czas temu wskoczył na podium najpopularniejszych samochodów premium w Polsce i nie zamierza z niego schodzić. Lexus mierzy 4660 mm długości i ma 2690 mm rozstawu osi, co czyni go uniwersalnym i rodzinnym SUV-em z najwyższej półki. Do wyboru są hybrydowe napędy. Polacy kochają pełną hybrydę 350h z silnikiem 2.5 l. Ma 243 KM mocy, co przekłada się na przyspieszenie do 100 km na godz. w około osiem sekund, a zużycie paliwa to tylko... 5,6 l na 100 km. Coraz większą popularnością cieszy się także 309-konny NX 450h+, a więc hybryda typu plug-in. Na samym prądzie potrafi przejechać prawie 70 km wg WLTP. Niezależnie od wersji silnikowej Lexus NX jest teraz dostępny w wakacyjnej ofercie z bardzo atrakcyjnymi rabatami.
Lexus LBX to najnowszy model w gamie
W wakacyjnej ofercie dostępny jest także Lexus LBX. Nie słyszeliście o tym modelu? To najnowszy Lexus w gamie, który z przytupem wjechał do segmentu miejskich aut premium i już znajduje się w czołówce sprzedaży samochodów w Polsce. Ten crossover mierzy 4190 mm długości, 1825 mm szerokości, 1560 mm wysokości, a rozstaw osi to 2580 mm. Kierowcy chwalą sobie hybrydowy napęd LBX-a. To niezawodna hybryda z silnikiem 1.5 l pod maską. Zapewnia bardzo przyzwoite osiągi, a przy tym zużywa tylko 4,3 l na 100 km wg WLTP. W mieście spalanie może być jeszcze niższe. Wyniki z trójką z przodu nikogo w LBX-ie nie dziwią. Do klasy miejskich samochodów Lexus wniósł nie tylko oszczędny napęd, ale także najwyższy poziom wykonania, który do tej pory kojarzyliśmy ze znacznie większymi samochodami. Imponuje także długa lista dostępnego wyposażenia. Takiego auta w tej klasie jeszcze nie było.
Lexus UX. Kompaktowy samochód nowej ery
O rozmiar większym samochodem w gamie Lexusa jest model UX, którym można jeździć już za niecałe 1000 zł miesięcznie w ramach Najmu KINTO ONE. To bardzo ciekawy model. Rozmiarami wpisuje się w szeroko pojęty segment samochodów kompaktowych, ponieważ mierzy 4495 mm długości, 1840 mm szerokości, 1520 mm wysokości, a rozstaw osi to 2640 mm. Nie jest to jednak klasyczny hatchback, a modny crossover. Na tle innych samochodów tego typu wyróżnia się niską pozycją za kierownicą i bardzo zwartą konstrukcją. To jeden z najlepiej jeżdżących i dających najwięcej frajdy z jazdy aut w klasie premium. Wyróżnia go oczywiście hybrydowy napęd. Bazuje na dwulitrowym silniku benzynowym i ma 199 KM. Przyspieszenie do 100 km na godz. to 8,1 s przy zużyciu paliwa na poziomie pięciu l na 100 km.
Lexus RX. Flagowy SUV zaskakuje nową ofertą
Ostatni SUV w naszym przeglądzie oferty to okręt flagowy Lexusa. Model RX to limuzyna wśród SUV-ów. W najnowszej generacji mierzy 4890 mm długości, 1920 mm szerokości, 1695 mm wysokości, a rozstaw osi to imponujące 2850 mm. Dlaczego imponujące? To ten parametr w samochodach przekłada się bezpośrednio na miejsce na tylnej kanapie, a w RX-ie za kierowcą mogą usiąść nawet bardzo wysokie osoby i komfortowo podróżować na długich dystansach. Bagażnik o pojemności 612 l pozwoli spakować się całej dużej rodzinie. Ciekawie prezentuje się także kwestia napędów. Podstawową propozycją jest oczywiście klasyczna hybryda o mocy 250 KM, która w tak przestronnym i komfortowym SUV-ie zużywa tylko 6,3 l na 100 km. Jednak Lexusa RX można także wybrać w wersji z wtyczką i na co dzień jeździć na samym prądzie, ponieważ taka odmiana oferuje kilkadziesiąt kilometrów realnego zasięgu w trybie EV. Flagowy Lexus ma też asa w rękawie. Pełną hybrydę 500h o mocy 371 KM. Lexus RX z tym napędem przyspiesza od 0 do 100 km na godz. w zaledwie 6,2 s.
Lexus ES. Japończycy mają nie tylko SUV-y
Nie samymi crossoverami i SUV-ami stoi oferta Lexusa. Jej mocnym punktem jest także klasyczna limuzyna, a więc model ES. To może być najlepszy moment na zakup tego pięknego sedana. Dlaczego? Na horyzoncie widać już zupełnie nową generację, a to oznacza atrakcyjne ceny i duże rabaty na aktualny model. Najlepszym przykładem jest najnowsza oferta. Lexus ES mierzy prawie pięć metrów długości i czaruje komfortem oraz bogatym wyposażeniem. Napęd? Uznana pełna hybryda z benzynowym silnikiem 2.5 l pod maską. Zapewnia osiągi na poziomie ośmiu sekund przyspieszenia od 0 do 100 km na godz., a przy tym zużywa tylko pięć litrów na 100 km. W ruchu miejskim Lexus ES porusza się głównie w trybie elektrycznym, co tylko podbija wrażenia z jazdy świetnie wyciszoną i wykonaną limuzyną.