Najmocniejsza odmiana pierwszej generacji modelu Škoda Octavia była dostępna w Grecji jako Octavia GT. Auto bazowało na wersji RS i było wyposażone w ten sam silnik 1,8 Turbo. Jednostka oferowała jednak moc 142 kW (193 KM) przy 5300 obr./min i moment obrotowy 276 Nm przy 5020 obr./min, zamiast standardowych 132 kW/180 KM i 235 Nm w wersji RS.
W ofercie greckiego importera pojawiła się również Fabia Sport Edition, która wyglądała jak wersja RS, ale pod maską pracowała mocniejsza odmiana 16-zaworowej benzynowej jednostki 1,4. Moc wynosiła 85 kW (115 KM) przy 6100 obr./min, moment obrotowy sięgał 142 Nm przy 4500 obr./min, prędkość maksymalna wynosiła 202 km/h, a przyśpieszenie od 0 do 100 km/h zajmowało szybkiej benzynowej Fabii 10,8 s.
Teraz grecki importer na podobny ruch zdecydował się w przypadku Fabii II. Modyfikacje objęły dwie spokrewnione jednostki benzynowe. Silnik 1,4 16V oferuje w wersji Sport Edition 75 kW (102 KM) przy 4900 obr./min, większy 1,6 16V podrasowano do 85 kW (115 KM) przy 5700 obr./min. Osiągi obu mocniejszych Fabii zbliżyły się do poziomu pierwszej generacji Fabii RS z silnikiem 1,9 TDI (96 kW/130 KM).
Grecka Škoda Fabia 1,6 16V Sport Edition to dzisiaj jedyna Fabia, która do setki przyśpiesza poniżej 10 sekund i rozpędza się do prędkości 200 km/h.
Škoda Fabia - najmocniejsze silniki na greckim rynkuSilnik1,4 16V1,6 16VPojemność [cm3]13901598Cylindrów/zaworów4/44/4Moc maksymalna [kW (KM)/obr./min]75 (102)/490085 (115)/5700Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]148/3690155/3880Prędkość maksymalna [km/h]185200Przyśpieszenie 0-100 km/h [s]10,59,7Zużycie paliwa w cyklu mieszanym [l/100 km]6,77,1Cena [Euro]14.49015.490