Nowy model niemieckiej marki pojawi się w sprzedaży w 2014 roku. BMW planuje rozpoczęcie sprzedaży i8 od USA. Kolejnym rynkiem będzie Wielka Brytania, a trzecim w kolejności rynkiem będą Niemcy. Sprzedaż nowego modelu BMW rozpocznie się w maju 2014 roku i w kolejnych miesiącach auto to znajdzie się w ofercie importerów niemieckiej marki w 50 krajach.
Drogę do realizacji projektu BMW i8 torowały koncepty VisionEfficientDynamics (2009), i8 Concept (2011) oraz i8 Concept Spyder (2012). Nie trudno zauważyć, iż wersja produkcyjna BMW i8 różni się od nich w detalach. Chociaż podstawowe kształty i futurystyczne elementy ozdobne pozostają bez zmian
Zmniejszyły się drzwi, których dolna część będzie produkowana z karbonu lub aluminium, podobnie jak i pozostałe elementy nadwozia. Auto otrzymało także mniej futurystyczne obręcze kół z metali lekkich. We wnętrzu mamy już znane elementy z BMW4 i BMW6.
BMW i8 będzie autem z hybrydowym napędem czterech kół. Tylne koła będzie napędzał trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1.5 litra TwinPower Turbo o mocy 231 KM i maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm. Przednie koła będą napędzane silnikiem elektrycznym o mocy 131 KM i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm. Łączna moc obu jednostek to 266 kW (362 KM) i maksymalny moment obrotowy 570 Nm. Średnie zużycia paliwa w cyklu mieszanym producent określa na 2,5 l/100 km.
Prędkość maksymalna BMW i8 będzie ograniczona elektronicznie do 250 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h auto to osiągnie w ciągu 4,5 sekundy. Przy korzystaniu z napędu elektrycznego BMW i8 będzie w stanie przy prędkości maksymalnej do 120 km/h pokonać dystans 35 kilometrów.
BMW i 8 - wersja produkcyjna
Galeria zdjęć
Drogę do realizacji projektu BMW i8 torowały koncepty VisionEfficientDynamics (2009), i8 Concept (2011) oraz i8 Concept Spyder (2012). Nie trudno zauważyć, iż wersja produkcyjna BMW i8 różni się od nich w detalach. Chociaż podstawowe kształty i futurystyczne elementy ozdobne pozostają bez zmian
BMW i8 będzie autem z hybrydowym napędem czterech kół. Tylne koła będzie napędzał trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1.5 litra TwinPower Turbo o mocy 231 KM i maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm. Przednie koła będą napędzane silnikiem elektrycznym o mocy 131 KM i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm. Łączna moc obu jednostek to 266 kW (362 KM) i maksymalny moment obrotowy 570 Nm. Średnie zużycia paliwa w cyklu mieszanym producent określa na 2,5 l/100 km.
Prędkość maksymalna BMW i8 będzie ograniczona elektronicznie do 250 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h auto to osiągnie w ciągu 4,5 sekundy. Przy korzystaniu z napędu elektrycznego BMW i8 będzie w stanie przy prędkości maksymalnej do 120 km/h pokonać dystans 35 kilometrów.
Drzwi otwierają się do góry, coupe można przekształcić w kabriolet.