Maj przyniósł wyraźny wzrost sprzedaży rok do roku we wszystkich światowych regionach działania Kia Motors Corporation - w Ameryce Północnej o 48,4 proc., w Chinach o 28,8 proc., w Europie o 19,2 proc. oraz na innych rynkach światowych o 7 proc. Na krajowym rynku Korei obroty Kia spadły o 5,0 proc. Globalna sprzedaż Kia w okresie pierwszych pięciu miesięcy zwiększyła się narastająco, osiągając poziom 988 tys. sztuk. Najwyższy, bo 42,4-procentowy wzrost sprzedaży zanotowano w Ameryce Północnej. Dwucyfrowym przyrostem sprzedaży pochwalić się mogły również pozostałe regiony.

Bestsellerem Kia na rynkach zagranicznych w maju okazał się model Cerato (występujący w niektórych krajach pod nazwą Forte), którego sprzedaż wyniosła 38204 sztuki. Drugie miejsce zajął Sportage ze sprzedażą 28563 szt., a kolejne - Sorento oraz Kia Rio i Soul, ze sprzedażą odpowiednio - 18459, 18191 i 17812 sztuk.

- Zbliżając się do połowy 2011 roku stwierdzamy z satysfakcją, iż to właśnie pozytywnej przemianie w postrzeganiu produktów Kia pod względem jakości, stylizacji, osiągów i wartości dla klienta zawdzięczać należy wzrost sprzedaży przekraczający nasze całoroczne prognozy. Mamy nadzieję utrzymać ten silny trend wzrostowy na głównych rynkach strategicznych w okresie najbliższych miesięcy wraz z wprowadzeniem nowej generacji popularnych samochodów Picanto segmentu A oraz Rio segmentu B do naszej światowej sieci sprzedaży - powiedział Thomas Oh, wiceprezes i dyrektor operacyjny Kia Motors Corporation.

Bardzo dobre wyniki sprzedaży odnotowuje Kia również na rynku polskim. Przez ostatnie lata koncern mocno pracował na poprawę swojego wizerunku. Klienci najwyraźniej doceniają starania, bo pomimo zmian prawa i ograniczenia w możliwościach odliczania podatku Vat od zakupu nowych samochodów sprzedaż Kia na rynku polskim jest stabilna. Od stycznia do maja tego roku klientów na rynku polskim znalazło 6910 samochodów Kia, co daje wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o 2,63 proc.

Tegorocznym bestsellerem jest należąca do segmentu B-MPV Venga, której sprzedaż na koniec maja wyniosła 2106 szt. Drugą pozycję pod względem wielkości sprzedaży zajmuje kompaktowy cee’d z liczbą 1811. Ostatnie miejsce na podium z wynikiem 1634 szt. należy do modelu Sportage. Na uwagę zasługuje w tym miejscu fakt, że nowy Sportage, pokonując tak mocnych rywali jak Mitsubishi ASX, Toyota RAV4, czy Honda CR-V, jest najlepiej sprzedającym się samochodem w segmencie samochodów uterenowionych. Na kolejnych miejscach pod względem sprzedaży w Polsce znalazły się: Picanto (708 szt.), Soul (474 szt.), Sorento (111 szt.), Magentis (41 szt.).

- Biorąc pod uwagę, że w kwietniu rozpoczęliśmy sprzedaż długo oczekiwanego, fantastycznie przyjętego przez media modelu Picanto zaś kilka tygodni temu opublikowane zostały pierwsze oficjalne zdjęcia nowej Optimy oraz szkice Rio jestem przekonany, że pozycja nasz koncernu będzie się ciągle umacniała. Celem Kia Motors Polska jest w roku 2011 osiągnięcie sprzedaży na poziomie 17 tys. samochodów oraz zwiększenie udziału w rynku do 5,5 proc. Patrząc na ofensywę produktową Kia jestem o przyszłość spokojny" - powiedział Wojciech Szyszko, dyrektor zarządzający Kia Motors Polska.