Liderem rynku nadal pozostaje Skoda – sprzedała 6325 aut osobowych. Drugie miejsce zajął Volkswagen – 5326 aut, trzecie Toyota – 4946 aut, czwarte Opel – 3303 szt, a pierwszą piątkę zamyka Kia ze sprzedażą 2713 aut.

Jakie auta wybieraliśmy najczęściej w styczniu 2019 r.? Najpopularniejszym modelem jest Skoda Octavia – 2110 szt., drugie miejsce zajmuje Toyota Yaris – 1656 szt., trzecie Skoda Fabia – 1526 szt. Na czwartym uplasował się Opel Astra – 1402 szt., a pierwszą piątkę na liście popularności zamyka VW Golf – 1356 szt.

Specyfiką polskiego rynku nowych samochodów jest to, że klienci indywidualni kupują zaledwie 37,3 proc. nowych aut, a firmy – 62,7 proc. W liczbach wygląda to następująco: indywidualni klienci kupili 17,2 tys. nowych aut, a firmy 28,8 tys.

Inne są też preferencje obu grup, jeśli idzie o modele. Wśród klientów indywidualnych największym wzięciem cieszą się auta mniejsze i tańsze: Toyota Yaris, Skoda Fabia, Fiat Tipo, Skoda Rapid i Opel Corsa. Firmy preferują: Skodę Octavię, VW Golfa, Opla Astrę, Ford Focusa i Skodę Fabię.

Jakie jest zainteresowanie hybrydami i autami elektrycznymi? Hybrydami – duże, „elektrykami" znikome. W styczniu z polskich salonów wyjechało 2 tys. samochodów hybrydowych oraz zaledwie 40 szt. aut z napędem czysto elektrycznym.

Nadal widać tendencję odchodzenia od silników Diesla – w styczniu tylko 21,1 proc. nowych aut kupionych w salonach miało diesla pod maską, a silniki benzynowe 72,9 proc. aut.