- Wśród marek pierwsze miejsce utrzymała Toyota, zaliczając jednak spadek liczony rok do roku
- Potężny wzrost zanotowało chińskie MG – aż o 548 proc.
- Dynamicznie rośnie także Volkswagen w Polsce
Styczeń to tradycyjnie okres spadku sprzedaży nowych samochodów po z reguły mocnym grudniu. Tak jest i tym razem, przy czym ten styczeń to dobry styczeń. W styczniu 2025 r. zarejestrowano o blisko 1,5 tys. samochodów więcej niż w tym samym okresie przed rokiem.
Toyota, a potem długo nic, ale... lider traci
- Przy sprzedaży na poziomie 9006 samochodów Toyota utrzymuje czołową pozycję i wysoki, ponad 20-procentowy udział w rynku. To jednak o 8 proc. mniej niż rok temu.
- Nieznacznie rośnie Skoda (2. miejsce), która sprzedała 4067 samochodów
- Zdecydowanie rośnie Volkswagen (3. miejsce, 3438 samochodów) – o 77,49 proc.
TOP 10 marek w styczniu 2025 r. (za Samar)
- Toyota – 9006 szt.
- Skoda – 4067 szt.
- Volkswagen – 3438 szt.
- Kia – 2912 szt.
- Hyundai – 2611 szt.
- Audi – 2444 szt.
- Lexus – 2046 szt.
- Mercedes – 1945 szt.
- BMW – 1762 szt.
- Ford – 1327 szt.
Najpopularniejsze modele w Polsce – bez niespodzianek
W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych modeli jest aż pięć Toyot i tylko jeden Volkswagen (T-Roc). Są jeszcze: Skoda Octavia, Kia Sportage, Hyundai Tucson i Lexus NX.
Najpopularniejsze modele w Polsce w styczniu 2025 r. (za Samar)
- Toyota Corolla – 2257 szt.
- Toyota CH-R – 1626 szt.
- Skoda Octavia – 1363 szt.
- Kia Sportage – 1277 szt.
- Hyundai Tucson – 1066 szt.
- Toyota RAV4 – 1032 szt.
- Lexus NX – 986 szt.
- Toyota Yaris – 970 szt.
- Volkswagen T-Roc – 966 szt.
- Toyota Yaris Cross - 852 szt.