Toyota Motor Poland planowała sprzedać do końca 2012 roku 200 egzemplarzy hybrydowego Yarisa. Tymczasem, od chwili debiutu w czerwcu br., na auto złożono już 292 zamówienia. W czerwcu br. udział wersji hybrydowej w całości sprzedaży Yarisa wyniósł aż 21 proc.
Czy Polacy nagle zaczęli gustować w hybrydach? Raczej trudno w to uwierzyć. Głównymi powodami dużego zainteresowania Yarisem Hybrid są rozsądnie skalkulowana cena – 65 100 zł za kompletnie wyposażony samochód (najtańsza hybryda na rynku), a także niskie koszty eksploatacji.
Według danych producenta samochód zużywa średnio 3,1 litra na 100 km. Ponadto nie ma tradycyjnego alternatora, rozrusznika i pasków klinowych, następuje też mniejsze zużycie klocków hamulcowych dzięki wykorzystywaniu układu hybrydowego do hamowania, co wiąże się z tańszym serwisem pojazdu.
Cały zespół napędowy Toyoty Yaris Hybrid objęty jest pięcioletnią gwarancją.