Auto Świat Wiadomości Aktualności Strategia Renault: 21 modeli do 2022 roku

Strategia Renault: 21 modeli do 2022 roku

Autor Jarosław Horodecki
Jarosław Horodecki

Jeden z najważniejszych producentów aut w Europie, Renault, ogłosiło właśnie swoją strategię najbliższe pięć lat. W swoim przemówieniu prezes francuskiego koncernu Carslos Ghosn przedstawił bardzo ambitne plany, zapowiadając mnóstwo nowych modeli i – jak większość producentów – elektryczną ofensywę.

FRANCE-ECONOMY-TRANSPORT-RENAULT-PRESSER
AFP
FRANCE-ECONOMY-TRANSPORT-RENAULT-PRESSER

Nowy plan Renault nazwano „Drive the Future”, co wyraźnie wskazuje, że francuska marka dumnie podąża w przyszłość, mając zamiar wyznaczać trendy w motoryzacji. Dowodzi tego fakt, że ze wspomnianych 21 nowych modeli, aż osiem będzie napędzanych tylko i wyłącznie silnikami elektrycznymi, a kolejnych dwanaście to hybrydy. Renault zdecydowanie zmniejszy też liczbę modeli napędzanych silnikami Diesla. Ghosn zapewnia, że do 2022 roku takich samochodów będzie o 50 proc. mniej. Zredukowana też zostanie liczba silników na olej napędowy produkowanych przez Renault: zamiast trzech linii produktowych, jak obecnie, zostanie tylko jedna.

Oczywiście Renault stawia też na nowe technologie, w związku z czym aż 15 zapowiedzianych modeli ma mieć cechy aut autonomicznych od poziomu 2 do 4 – co oznacza różny stopień samodzielności na drodze. Do 2019 roku wszystkie nowe modele Renault segmentu B mają samodzielnie utrzymywać się w pasie ruchu oraz podążać za innymi pojazdami – oczywiście nadal kontrolę będzie sprawował kierowca.

Carlos Ghosn zapowiedział też wprowadzenie zupełnie nowej platformy, która ma być przeznaczona tylko dla samochodów elektrycznych. Mają z niej korzystać wszystkie marki należące do Renault, czyli także Nissan i Mitsubishi. Czy także Dacia? Nie wiadomo. W oparciu o nową architekturę powstaną auta różnej wielkości: od miejskich aż po limuzyny klasy średniej. Co więcej, technologie umożliwiające samodzielną jazdę trafią szybciej do pojazdów elektrycznych, niż tych z tradycyjnym napędem.

Szef Renault zapowiedział, że nowa ofensywa zacznie się od elektrycznego, kompaktowego SUV-a, który trafi początkowo na chiński rynek. Później – do wielu krajów na całym świecie. Ghosn stwierdził przy tym, że to tylko jeden z trzech nowych SUV-ów, które Renault wprowadzi do sprzedaży w ramach nowej strategii.

Aby sprostać tym ambitnym planom, potrzebne są oczywiście spore rezerwy gotówki. Na ich realizację przeznaczono zatem 16,1 mld euro – przede wszystkim na badania i rozwój. Warto dodać, że Renault zamierza za pięć lat sprzedawać około 5 mln samochodów rocznie. W 2016 roku koncern sprzedał 3,5 mln aut. Jak zwiększyć sprzedaż? Ghosn wskazuje na nowe, rozwijające się rynki takie, jak Brazylia, Indie, Iran, czy też Chiny.

Autor Jarosław Horodecki
Jarosław Horodecki
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków