Drugi dzień zmagań na małopolskich trasach zapowiada się ciekawie. Charakterystyka dzisiejszych odcinków specjalnych jest inna niż wczorajszych - stąd wszystkie rozstrzygnięcia są możliwe.

Jako pierwsi w sobotę na trasę wyruszyli uczestnicy Rajdowego Pucharu PZM, którzy jadą po tej samej trasie, co ich bardziej utytułowani koledzy.

W Parku Serwisowym zrobiło się dziś więc znacznie ciaśniej, choć przecież wczoraj sporo załóg już zakończyło zmagania. Część z tych, które wczoraj nie dojechały do mety, startują dziś w systemie Superally.

Po wczorajszym cofnięciu 10-sekundowych kar trzem zawodnikom, zmieniła się kolejność, ale także zmalała przewaga Bryana Bouffiera nad Grzegorzem Grzybem, Michałem Bębenkiem i Sebastianem Fryczem. Czy Peugeot 207 Super 2000 okaże się najlepszym samochodem w rajdzie? - to pytanie zadają sobie zarówno kibice, jak i liczni dziennikarze akredytowani na rajdzie.

Siódmy odcinek specjalny (12,29 km)

Wszystko wróciło do normy. Tak by można było skomentować wyniki pierwszej próby drugiego etapu. Na odcinku specjalnym najszybsi okazali sie bowiem Leszek Kuzaj i Jarosław Baran w Subaru Imprezie, którzy wyprzedzili Zbigniewa Gabrysia i Artura Natkańca w Mitsubishi Lancerze Evo IX, Tomasza Czopika i Łukasza Wrońskiego w Fiacie Grande Punto Abarth Super 2000 oraz Tomasza Kuchara i Jakuba Gerbera w Subaru Imprezie. Dobrze spisali się Marcin Turski i Majka Szpotańska w Subaru Imprezie. Pechowcami okazali się Michał i Grzegorz Bębenkowie, którzy przebili oponę, tracąc ponad minutę.

Liderzy utrzymali swoje pozycje, choć nie bez trudu. Brian Bouffier i Xavier Panseri stracili aż 17,4 sekundy, Grzegorz Grzyb i Joanna Madej - 10,3 sekundy.

Przebitych opon było zresztą na odcinku sporo.

W innych klasach nie zaszły zmiany. Wśród kierowców w Citroënach C2 - R2, Radosław Typa powiększył przewagę nad Piotrem Maciejewskim do 49,2 sekundy.

W klasie A 7 doskonale spisują się Marcin Majcher i Daniel Leśniak w Hondzie Civic Type-R.Było nie było aktualnie wyprzedzają w klasyfikacji generalnej rajdu... Leszka Kuzaja i Jarka Barana o 45,1 sekundy!

W rajdowym Pucharze Peugeot liderują nadal bracia Marcin i Michał Dobrowolscy przed Michałem Streerem i Krzysztofem Janikiem, Przemysławem Zabrockim i Szymonem Gospodarczykiem, Tomaszem Dąbrowskim i Igorem Staszem

W klasie HR 12 prowadzą Rafał Janczak i Tomasz Sadlik w Nissanie Sunt GTI.

Wyniki siódmego OS-u: Leszek Kuzaj, Zbigniew Gabryś (strata 3,9 sek.), Tomasz Czopik (6,2 sek.), Tomasz Kuchar (6,5 sek.), Sebastian Frycz (6,7 sek.), Marcin Turski (8,6 sek.), Michał Sołowow (10,2 sek.), Grzegorz Grzyb (10,3 sek.), Stefan Karnabal (11,4 sek.), Bryan Bouffier (17,4 sek.).

Klasyfikacja po siedmiu odcinkach specjalnych: 1. Bryan Bouffier; 2. Grzegorz Grzyb (9,1 sek.); 3. Sebastian Frycz (11,7 sek.); 4. Tomasz Czopik (18,0 sek.); 5. Tomasz Kuchar (18,2 sek.); 6. Zbigniew Gabryś (24,2 sek.); 7. Paweł Dytko (54,2 sek.); 8. Michał Sołowow (58,4 sek.); 9. Bartłomiej Grzybek (1.00,2 min.); 10. Michał Bębenek (1.004,4 min.).

Ósmy odcinek specjalny (12,78 km)

Miał on dać odpowiedź na pytanie, czy wyniki porannego odcinka są spowodowane jedynie "niedospaniem" i błędem lidera, czy też trasa nie odpowiada Francuzowi.

Okazało się jednak, że była to tylko chwilowa zniżka formy - na ósmej próbie wszystko powróciło do normy. Peugeot 207 S2000 powiększył bowiem przewagę nad najgroźniejszymi konkurentami.

OS wygrał Michał Sołowow przed Tomaszem Kucharem i Bryanem Buffierem. Leszek Kuzaj znów pojechał nieczysto - przebita opona na jego szczęście spowodowała stratę tylko piętnastu sekund.

Kuchar wyprzedził Tomka Czopika. Sporą stratę zanotował też Michał Bębenek. Z dziesiątki wypadł Paweł Dytko.

W innych klasach niespodzianek nie było - faworyci nie tylko utrzymali swoje pozycje, ale wręcz powiększyli przewagę nad konkurentami. Radosław Typa nadal przewodzi w programie Citroëna, Marcin Majcher - w klasie A 7 (w "generalce" - nadal przed Leszkiem Kuzajem), Marcin Dobrowolski - w Rajdowym Pucharze Peugeot, a Rafał Janczak - w klasie HR 12.

Wyniki: Michał Sołowow, Tomasz Kuchar (2,4 sek.), Bryan Buffier (2,6 sek.), Stefan Karnabal (5,2 sek.), Grzegorz Grzyb (5,4 sek.), Sebastian Frycz (6,9 sek.), Zbigniew Gabryś (11,5 sek.), Bartłomiej Grzybek (11,5 sek.), Marcin Turski (11,6 sek.), Maciej Oleksowicz (13,4 sek.).

Klasyfikacja po ośmiu odcinkach specjalnych: 1. Bryan Bouffier; 2. Grzegorz Grzyb (11,9 sek.); 3. Sebastian Frycz (16,0 sek.); 4. Tomasz Kuchar (18,0 sek.); 5. Tomasz Czopik (29,4 sek.); 6. Zbigniew Gabryś (29,7 sek.); 7. Michał Sołowow (55,8 sek.); 8. Stefan Karnabal (1.07,5 min.); 9. Bartłomiej Grzybek (1.09,1 min.); 10. Michał Bębenek (1.18,4 min.).

Dziewiąty odcinek specjalny (15,23 km)

Zbyszek Gabryś atakuje. Wygrał dziewiąty odcinek specjalny, awansując dzięki temu w klasyfikacji.

Wygląda na to, że Bryan Buffier absolutnie panuje nad sytuacją! Leszek Kuzaj uzyskał zbliżony czas - Peugeot 207 Super 2000 był szybszy od Subaru Imprezy Mistrza Polski o 0,7 sekundy.

Zapowiada się interesująca rywalizacja o miejsca na podium. Grzegorz Grzyb skutecznie odpiera ataki i posiada ponad siedem sekund przewagi nad konkurentami. Pojedynek Sebastiana Frycza, Tomasza Kuchara i Zbigniewa Gabrysia toczy się na ułamki sekund - lider tegorocznej klasyfikacji Kuchar traci do rywala 0,9 sek. Z kolei 0,7 sekundy do Tomka traci Zbyszek, który awansował o jedno miejsce w klasyfikacji.

Na punktowane miejsce awansował Bartłomiej Grzybek.

Ciężko jedzie sie dziś braciom Bębenkom oraz kuzynom Dytko.

Michał Sołowow zmienił w ostatniej chwili zgłoszonego wcześniej Fiata Grande Punto Abarth S2000 na Mitsubishi Lancera Evo IX, ale przegrywa z Tomkiem Czopikiem w Fiacie.

Po pierwszej pętli w poszczególnychklasach sytuacja wydaje się stabilna. Radosław Typa nadal przewodzi w programie Citroëna, Marcin Majcher - w klasie A 7, Marcin Dobrowolski - w Rajdowym Pucharze Peugeot, a Rafał Janczak - w klasie HR 12.

Wyniki OS-u: Zbyszek Gabryś, Bryan Buffier (2,4 sek.), Leszek Kuzaj (3,1 sek.), Grzegorz Grzyb (9,1 sek.), Tomasz Kuchar (11,0 sek.), Sebastian Frycz (12,1 sek.), Bartłomiej Grzybek (12,2 sek.), Łukasz Habaj (12,6 sek.), Michał Sołowow (13,2 sek.), Tomasz czopik (13,6 sek.).

Klasyfikacja po dziewięciu odcinkach specjalnych: 1. Bryan Bouffier; 2. Grzegorz Grzyb (18,6 sek.); 3. Sebastian Frycz (25,7 sek.); 4. Tomasz Kuchar (26,6 sek.); 5. Zbigniew Gabryś (27,3 sek.); 6. Tomasz Czopik (40,6 sek.); 7. Michał Sołowow (1.06,6 min.); 8. Bartłomiej Grzybek (1.18,9 min.); 8. Stefan Karnabal (1.21,0 min.); 10. Michał Bębenek (1.34,0 min.).

Obecnie załogi są w drodze do strefy serwisowej w Dobczycach.

Dziesiąty odcinek specjalny (12,29 km)

Koniec marzeń Grzegorza Grzyba o sukcesie w rajdzie. W Suzuki Swift przebita została opona i zawodnik z Rzeszowa stracił 1.09,8 minuty, spadając na szóste miejsce w klasyfikacji...

Jeszcze większą stratę poniósł po "kapciu" Sebastian Frycz - 4.25,3 minuty, spadając na siedemnaste miejsce.

Zaszła też inna zmiana - Tomasz Kuchar tylko utrzymał trzecie miejsce. Przed niego awansował bowiem Zbigniew Gabryś. Ale nadal dzielą ich ułamki sekund, więc to jeszcze nie koniec rywalizacji!

Ciągły awans notuje Michał Sołowow, który nie jedzie najszybciej, ale bardzo równo. Do dziesiątki awansował Marcin Turski.

W klasach bez zmian. Radosław Typa przewodzi w programie Citroëna, Marcin Majcher - w klasie A 7, Marcin Dobrowolski - w Rajdowym Pucharze Peugeot, a Rafał Janczak - w klasie HR 12.

Wyniki próby: Leszek Kuzaj, Tomasz Czopik (4,6 sek.), Bryan Buffier (5,8 sek.), Zbigniew Gabryś (7,7 sek.), Tomasz Kuchar (9,3 sek.), Michał Sołowow (10,1 sek.), Bartłomiej Grzybek (12,2 sek.), Łukasz Habaj (16,8 sek.), Marcin Turski (18,8 sek.).

Klasyfikacja po dziesięciu odcinkach specjalnych: 1. Bryan Bouffier; 2. Zbigniew Gabryś (29,2 sek.); 3. Tomasz Kuchar (30,1 sek.); 4. Tomasz Czopik (39,4 sek.); 5. Michał Sołowow (1.10,9 min.); 6. Grzegorz Grzyb (1.22,6 min.); 7. Bartłomiej Grzybek (1.25,3 min.); 8. Michał Bębenek (1.42,6 min.); 9. Stefan Karnabal (1.50,8 min.); 10. Marcin Turski (2.00,6 min.).

Jedenasty odcinek specjalny (12,78 km)

Trwa "festiwal"przebitych opon. Tym razem pechowcami okazali się Tomasz Kuchar i Paweł Dytko. Tomek stracił 33 sekundy i spadł w klasyfikacji na czwarte miejsce, wyprzedzony przez swojego imiennika - Czopika. Paweł zmieniał oponę na odcinku, tracąc bardzo dużo czasu.

Czopik, który wygrał odcinek, atakuje Zbyszka Gabrysia, ale odrobienie siedmiu sekund na ostatniej próbie będzie bardzo trudne. Bryan osiągnął drugi czas, wyprzedzając Leszka Kuzaja.

Przyspieszył Michał Sołowow, który minimalnie powiększył przewagę nad Grzegorzem Grzybem.

Tym razem Piotr Maciejewski okazał się szybszy od Radosława Typy, ale to ten drugi nadal przewodzi w programie Citroëna. Świetnie jadący Marcin Majcher nadal pewnie lideruje w klasie A 7, Marcin Dobrowolski - w Rajdowym Pucharze Peugeot, a Rafał Janczak - w klasie HR 12.

Wyniki przedostatniego odcinka w rajdzie: Tomasz Czopik, Bryan Buffier (1,5 sek.), Leszek Kuzaj (2,1 sek.), Michał Sołowow (2,8 sek.), Zbigniew Gabryś (3,2 sek.), Grzegorz Grzyb (3,3 sek.), Bartłomiej Grzybek (3,8 sek.), Stefan Karnabal (4,4 sek.), Sebastian Frycz (5,9 sek.), Michał Bębenek (6,3 sek.).

Klasyfikacja po jedenastu odcinkach specjalnych: 1. Bryan Bouffier; 2. Zbigniew Gabryś (30,9 sek.); 3. Tomasz Czopik (37,9 sek.); 4. Tomasz Kuchar (1.01,6 min.); 5. Michał Sołowow (1.12,2 min.); 6. Grzegorz Grzyb (1.24,4 min.); 7. Bartłomiej Grzybek (1.27,6 min.); 8. Michał Bębenek (1.47,4 min.); 9. Stefan Karnabal (1.53,7 min.); 10. Marcin Turski (2.33,2 min.).

Dwunasty odcinek specjalny (15,23 km)

Bryan Bouffier iXavier Panseri w Peugeot 207 S 2000 dojechali do mety ostatniego, dwunastego odcinka specjalnego, odnosząc tym samym zwycięstwo w Subaru Poland Rally.

Jadący z numerem jeden, Leszek Kuzaj i Jarosław Baran, którzy mieli podczas zawodów wiele przygód stoją na odcinku specjalnym. Tym razem ich Subaru nie wytrzymało trudów imprezy...

Ostatni, bardzo mocny atak przeprowadzili Zbigniew Gabryś i Artur Natkaniec w Mitsubishi Lencerze Evo IX. Wygrali oni próbę dość wyraźnie. Odrobili aż 13,2 sekundy do liderów, ale nic to nie zmieniło... Pokazali się też Grzegorz Grzyb i Joanna Madej w Suzuki Swifcie Super 1600.

Ogromnymi pechowcami okazali się Bartłomiej Grzybek i Michał Ranik, którzy na ostatnim odcinku mieli problemy techniczne i stracili wysoką, punktowaną lokatę w zawodach.

W pojedynku o czwarte miejsce nic się nie zmieniło: Tomek Kuchar obronił się przed Michałem Sołowowem, a ten z kolei przed Grzegorzem Grzybem.

W klasach nie zaszły już zmiany. Radosław Typa i Wojciech Żuk wygrali w programie Citroëna, Marcin Majcher i Daniel Leśniak - w klasie A 7, Marcin Dobrowolski i Michał Dobrowolski - w Rajdowym Pucharze Peugeot, a Rafał Janczak i Tomasz Sadlik - w klasie HR 12.

Wyniki ostatniej próby: Zbigniew Gabryś, Grzegorz Grzyb (4,2 sek.), Tomasz Czopik (5,8 sek.), Michał Bębenek (6,7 sek.), Michał Sołowow (10,1 sek.), Łukasz Habaj (10,7 sek.), Tomasz Kuchar (10,8 sek.), Bryan Buffier (13,2 sek.), Marcin Turski (16,5 sek.), Sebastian Frycz (17,6 sek.).