Bezpieczeństwo podstawowe

Proste zabiegi – znaczące efekty. Subaru stara się projektować swoje samochody tak, żeby kierowca skoncentrował się na prowadzeniu. Za wygodną pozycję za kierownicą odpowiadają ergonomiczne fotele i duży zakres regulacji siedzenia oraz kolumny kierowniczej. Dobra widoczność to nie tylko minimalizacja martwych pól, lecz także: reflektory LED doświetlające zakręty, automatyczne światła drogowe i wycieraczki oraz kamery.

Foto: Subaru
Im lepsza widoczność, tym większa pewność prowadzenia i mniejsze ryzyko przeoczenia pieszego, rowerzysty, zwierzęcia, innego samochodu lub przeszkody podczas parkowania

Bezpieczeństwo aktywne

Pewność prowadzenia zwiększa bezpieczeństwo. W Subaru stabilność jazdy wynika przede wszystkim z obniżającego środek ciężkości silnika typu bokser i ze stałego napędu na 4 koła, gwarantującego znakomitą trakcję w każdych warunkach. Elektronika dba o właściwy rozkład momentu napędowego, wspomaga kierowcę na wzniesieniach, podczas hamowania oraz stabilizuje tor jazdy. Nie mniej istotne dla dobrego prowadzenia są sztywne nadwozie i zawieszenie utrzymujące opony prostopadle do jezdni.

Foto: Subaru
Subaru wykorzystuje nadwozia zbudowane z pierścieniowych ram wzmacniających o wysokiej sztywności skrętnej. Poziomo ułożone tłoki dają płaską konstrukcję silnika – to obniża środek ciężkości i wpisuje się w osiową symetrię elementów układu napędowego. Efekt: mniejsze przechyły na zakrętach. Stały napęd wszystkich kół Symmetrical AWD to świetna trakcja w każdych warunkach

Bezpieczeństwo pasywne

Subaru uzyskuje najwyższe noty w testach zderzeniowych w Europie, Japonii, USA i Australii. Podróżujących w razie wypadku chroni mocne nadwozie ze wzmocnieniami bocznymi i do 7 poduszek powietrznych (w tym kolanowa kierowcy). Wnętrze wykończono materiałami tłumiącymi wstrząsy. W razie zderzenia czołowego silnik i skrzynia biegów przesuwają się pod kabinę, a pedały łamią, przez co zmniejsza się ryzyko urazów nóg kierowcy.

Foto: Subaru
W razie zderzenia czołowego silnik i skrzynia biegów są kierowane pod kabinę, a nie do niej

Bezpieczeństwo prewencyjne

Druga para oczu, wspierająca kierowcę – na tym polega system EyeSight. Przy górnej krawędzi przedniej szyby umieszczono dwie kamery, które obserwują drogę. Jeśli system wykryje niebezpieczeństwo, ostrzeże kierowcę, a w krytycznej sytuacji nawet uniknie kolizji. Elektronika utrzyma też samochód na pasie ruchu, a czujniki systemu Rear Vehicle Detection ostrzegą o pojeździe w martwym polu, wykryją też ruch poprzeczny podczas cofania i szybko nadjeżdżające auto na pasie obok.

Foto: Subaru
EyeSight: dwie kamery, które analizują trójwymiarowy obraz otoczenia przed samochodem
Foto: Subaru
System EyeSight wykrywa inne po-jazdy, a także pieszych i rowerzystów, z którymi grozi kolizja. Ostrzega kierowcę o niebezpieczeństwie, a w razie braku reakcji z jego strony hamuje, żeby uniknąć uderzenia

Bezpieczeństwo pokolizyjne

W razie wypadku w Subaru można liczyć też na Inteligentny System Ratunkowy (seryjny w nowych Subaru sprzedawanych w autoryzowanych salonach Polsce od 2008 r.). Wysyła on automatyczne zgłoszenie sytuacji awaryjnej do całodobowego Centrum Monitoringu. Służby ratunkowe szybciej przybywają na miejsce, dzięki czemu znacząco rosną szanse przeżycia.

Foto: Auto Świat
Subaru ISR

Bezpieczeństwo przez edukację

Subaru wychodzi z założenia, że trening czyni mistrza, i dlatego konsekwentnie edukuje swoich klientów. Wykłady i ćwiczenia pod okiem doświadczonych instruktorów mają w Polsce długą tradycję. Rocznie na 250 wydarzeniach nauki bezpiecznej jazdy pobiera około 5000 osób.

Foto: Subaru
Szkoła Jazdy Subaru – SJS