Auto Świat Wiadomości Aktualności Suzuki Cervo: kolejny „kei car”

Termin „kei car” (kejidosha) oznacza w Japonii segment małych pojazdów, które muszą spełniać przepisy dotyczące rozmiarów, pojemności i mocy silnika. W Japonii są one popularne dzięki ulgom podatkowym. Auta świetnie się też sprawdzają w ulicach zatłoczonych japońskich miast. Firma Suzuki, która należy do największych producentów w tym segmencie, zaprezentowała właśnie nowy model Cervo.

Samochód ma 3395 mm długości, 1475 mm szerokości i 1535 (z napędem na przednią oś) lub 1545 mm (z napędem na obie osie) wysokości. Patrząc na długość auta, rozstaw osi 1840 mm wydaje się całkiem przyzwoity. W tym małemu samochodzie dominują duże podłużne lampy przednie. Cały przód sprawia wrażenie, jakby auto się uśmiechało.

Cervo oferowane jest w trzech wersjach wyposażenia, które Suzuki oznaczyło symbolami G, T i TX. Topowa wersja TX ma w stosunku do dwóch niższych agresywniejszą sportową stylistykę, koła ze stopów lekkich oraz kompletny „bodykit” z dużym spojlerem dachowym. Japoński maluch napędzany jest silnikiem DOHC 0,66 l ze zmiennymi fazami rozrządu. W wersji G jednostka osiąga moc 55 KM przy 6500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 63 Nm przy 3500 obr./min. Dla modeli T i TX przygotowano doładowaną wersję tej jednostki, która dzięki turbosprężarce dostarcza 60 koni mocy i 83 Nm momentu obrotowego. Silniki połączono z 4-biegową automatyczną skrzynią biegów, a wszystkie wersje wyposażenia dostępne są tak z napędem na przednią oś, jak i z napędem na wszystkie koła. Napędzając przednią oś, podstawowy silnik zużywa średnio 4,8 l/100 km, zaś doładowana jednostka 5,1 l/100 km.

Do opcjonalnych elementów wyposażenia należy bezprzewodowy system bluetooth, system key-less entry oraz złącze dla odtwarzacza iPod. W wersji TX w standardzie oferowane są np. przednie dwukolorowe sportowe siedzenia czy drugi rząd siedzeń ze składanymi oparciami.

Najtańsza wersja dostępna będzie za 1.037.400 jenów (ok. 26 tys. zł).

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: