Światowa premiera modelu Splash odbędzie się podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Dostępne będą trzy jednostki napędowe spełniające rygorystyczne warunki emisji dwutlenku węgla – poniżej 140g/km.
Splash - zupełnie nowa koncepcja
Suzuki Splash to zupełnie nowe i świeże spojrzenie na projektowanie małych samochodów osobowych. Dzięki temu modelowi Suzuki Motor Corporation (SMC) chce zwiększyć udział rynkowy marki na stale rozwijającym się europejskim rynku. Nowe auto łączy w sobie sportowy charakter modelu Swift z ogromnym doświadczeniem konstruktorów Suzuki zdobytym na rynku japońskim jako wieloletni lider w projektowaniu małych samochodów. Splash nie jest następcą ani kontynuatorem innych modeli marki.
Stanowi zupełnie nową koncepcję samochodu, która ma stać się odpowiedzią na potrzeby bardzo wymagających europejskich klientów pod względem przestronności, kompaktowości, nowoczesnego wzornictwa, aerodynamiki, jakości, zwrotności, osiągów i przyjazności środowisku naturalnemu. Również pod względem bezpieczeństwa nowy model spełni oczekiwania klientów oferując między innymi sześć poduszek powietrznych oraz system ESP®.
Przestronne wnętrze - pełna wygoda
Sylwetka samochodu wygląda świeżo, energicznie, młodzieńczo budząc emocje, w ten sposób dobitnie podkreślając aspiracje związane z jego nazwą – Splash. W ogólnej strategii Suzuki zakładającej stały rozwój, Splash stanowi czwarty zupełnie nowy model zaprezentowany przez ostatnie trzy lata, po premierach modeli Swift, Grand Vitara i SX4 które urzeczywistniają filozofię marki zawartą w haśle: Way of life.
Suzuki Splash pośród innych samochodów z tego segmentu przekonuje do siebie relatywnie wysokim nadwoziem (1,6 metra), bazującym na nadwoziu modelu Swift. Wymiary samochodu czyli długość 3,7metra i szerokość 1,7 metra zapewniają, że kabina jest dostatecznie przestronna, oferując wygodę podróżowania wszystkim pasażerom. Wnętrze zostało zaprojektowane tak, że dorośli na wszystkich miejscach będą mieli wystarczająco miejsca na nogi.
Światowa premiera tego modelu odbędzie się we wrześniu na Salonie we Frankfurcie. Sprzedaż natomiast rozpocznie się na wiosnę 2008 roku.
Nowe silniki i zwiększona produkcja
Splash będzie dostępny w dwoma silnikami benzynowymi:
1.0l, trzycylindrowy, 12V, o mocy 48 kW (65 KM)1.2l, czterocylindrowy, 16V, o mocy 63kW (86 KM).
Obie te jednostki napędowe w pełnym zakresie obrotów zapewniają doskonałe osiągi i prowadzenie będąc jednocześnie oszczędne i przyjazne środowisku.
Klienci zdecydowani na zakup auta napędzanego jednostką wysokoprężnąbędą mogli wybrać sprawdzony silnik 1.3 l z systemem common-rail, 16V, wyposażony w filtr cząstek stałych. Silnik ten osiąga maksymalną moc 55kW (75 KM).
Gdy coraz większego znaczenia nabierają wszelkie kwestie związane z dbałością o środowisko naturalne, Suzuki w nowym modelu zastosowało jednostki napędowe, które spełniają rygorystyczne normy emisji spalin. Wszystkie trzy silniki w połączeniu z piecioprzełożeniową skrzynią biegów charakteryzują się emisją CO2 od 120g/km do 140g/km.
Silniki benzynowe zostały zaprojektowane przez Suzuki Motor Corporation jako jednostki nowej generacji, natomiast silnik wysokoprężny będzie produkowany wzakładach Suzuki w Indiach na licencji udzielonej przez GM Powertrain Europe.
Roczny plan sprzedaży modelu Splash w Europie ustalony został na poziomie 60.000 sztuk. Ten zupełnie nowy samochód zaprojektowany przez SMC produkowany będzie w fabryce Magyar Suzuki Corporation (MSC) na Węgrzech, która obecnie wytwarza takie modele jak Swift, SX4 i Ignis.
Suzuki zwiększy liczbę aut produkowanych w MSC z 164 tysięcy (wynik z 2006 roku) do poziomu 300 tysięcy sztuk w 2008 roku.
"Bliźniaki"
Jak podkreślił Łukasz Oster, Rzecznik Prasowy Suzuki Motor Poland,model Splash został zaprojektowany w Japonii i jest koncepcją koncernu Suzuki Motor Corporation. Na temat ewidentnego podbieństwa do Opla, rzecznik nie chciał się wypowiadać.
Z kolei Przemysław Byszewski zGeneral Motors Poland powiedział, że model Agila zaprojektowany został przez Opla, wspólnie z Suzuki. Będzie produkowany na Węgrzech.
PS. Suzuki Motor Corporation, za pośrednictwem Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. poinformowało nas, że silnik wysokoprężny montowany w nowym modelu Suzuki Splash będzie produkowany w zakładach Suzuki na licencji udzielonej przez koncern Fiat Group Automobiles, a nie na licencji udzielonej przez GM Powertrain jak oświadczono wcześniej.