Logo
WiadomościAktualnościSuzuki GSX-R 600 i GSX-R 750 2008: odmłodzeni sprinterzy klasy średniej

Suzuki GSX-R 600 i GSX-R 750 2008: odmłodzeni sprinterzy klasy średniej

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Japoński producent motocykli Suzuki przedstawia jedną nowość za drugą. W zeszłym roku była to strzała GSX-R 1000, na początku roku pojawiły się B-King i Hayabusa, a dwa supersporty GSX-R 600 i GSX-R 750 zaprezentowały się ostatnio w Paryżu.

Suzuki GSX-R 600 i GSX-R 750 2008: odmłodzeni sprinterzy klasy średniej
Zobacz galerię (15)
Auto Świat
Suzuki GSX-R 600 i GSX-R 750 2008: odmłodzeni sprinterzy klasy średniej

Na jednej z największych jesiennych wystaw motocykli, która odbyła się w Paryżu, Suzuki zaprezentowało dwie supersportowe maszyny GSX-R 600 i GSX-R 750. „Mniejszy” motocykl osadzono chłodzoną cieczą 4-cylindrową 4-suwową jednostkę rzędową o pojemności 599 cm3. Średnica i skok cylindrów wynoszą odpowiednio 67 x 42,5 mm, silnik otrzymał też po cztery tytanowe zawory na cylinder i cechuje się rozrządem DOHC. Zwiększony z 12,5:1 do 12,8:1 stopień sprężania wskazuje, że nieznacznie wzrosła moc jednostki.

Drugi z przedstawionych motorów, model GSX-R 750, na rynku motocyklowym zbiera laury już od 22 lat, tak więc nie może go zabraknąć ani w przyszłym sezonie. Zmodernizowany rzędowy silnik czterocylindrowy ma średnicę i skok cylindrów 70 x 48,7 mm, stopień sprężania 12,5:1 i cztery zawory na cylinder (DOHC).

Obie jednostki napędowe podporządkowane są 32-bitowej jednostce sterującej, która reguluje bezpośredni wtrysk paliwa do cylindrów. Podobnie jak w większych i mocniejszych modelach GSX-R 1000 i Hayabusa 1300, także w obu supersportach klasy średniej kierowca ma możliwość wyboru mapy wtrysku (system SDMS = Suzuki Drive Mode Selector) i dostosować zachowanie motocykla do aktualnych warunków.

Zmiany optyczne zauważalne są zarówno z przodu, gdzie klin przedniej lampy aktualnej generacji zastąpiono agresywnym trójzębem, pod którym znajdują się wloty zasysające powietrze do silnika. Modyfikacjom poddano także owiewki boczne, jednak logo tworzone dużym ostrym R stojącym na literach gsx pozostało. Kolejną ważną zmianę przeprowadzono także w tłumiku układu wydechowego, tak by spełnić rygorystyczne przepisy dotyczące emisji spalin i hałasu.

Drobne zmiany przebiegły w zawieszeniu. Podstawową częścią motocykla jest odlewana rama aluminiowa, która z przodu dysponuje widelcem USD, z tyłu pojawił się wahacz z centralnym amortyzatorem. Układ hamulcowy pochodzi od firmy Tokico i składa się z dwóch tarcz z 4-tłoczkowymi zaciskami promieniowymi z przodu i jednej mniejszej tarczy z tyłu.

Bliźniaki GSX-R 600 i GSX-R 750 są kolejną z licznych nowości, które producent zaprezentował wciągu minionego roku. Wcześniej pojawiły się modele GSX-R 1000, B-King czy Hayabusa.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: