Suzuki zapoczątkowało prace nad napędem wodorowym wspólnie z General Motors w roku 2001. Od tego czasu powstały cztery prototypy z ogniwami paliwowymi, które uzyskały homologację do zwykłego ruchu ulicznego, SX4-FCV jest ostatnim z nich.

Suzuki SX4-FCV bazuje na seryjnym modelu SX4. Ogniwa paliwowe, które wyprodukują aż 80 kW, dostarcza General Motors. Samochód napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 68 kW. Częścią systemu jest kompaktowy kondensator, który służy do pozyskiwania energii w czasie hamowania i obniża w ten sposób zużycie wodoru. Wodór magazynowany jest w zbiorniku pod ciśnieniem 70 MPa. Zasięg SX4-FCV wynosi 250 km, a prędkość maksymalna wynosi 150 km/h.

Suzuki to dwunasty największy producent samochodów na świecie, a w ostatnich dziesięciu latach zajmuje się zmniejszeniem uzależnienia od ropy naftowej. W Japonii od roku 2005 sprzedaje mały samochód z napędem hybrydowym Twin. W roku 2010 na rynku miałby się pojawić nowy model klasy średniej, który dostępny będzie również z napędem hybrydowym i bardzo oszczędnym silnikiem wysokoprężnym. Ogniwa paliwowe to technika z bardziej odległej przyszłości, ale ze względu na intensywne prace nad tego typu napędem Suzuki mogłoby obok GM, Hondy i Mazdy stać się ważnym graczem na tym polu.