Na rynku amerykańskim już zwyczajowo producenci oferują kompaktowe modele ze znacznie mocniejszymi silnikami niż w Europie. Także Suzuki SX4 w USA sprzedawany jest z czterocylindrowym silnikiem dwulitrowym o mocy 105 kW. Na jesień japoński producent przygotowuje wersję SportBack, która zostanie zmodernizowana w bardziej sportowym charakterze. Amerykańska wersja SX4 SportBack otrzyma sześciostopniową przekładnię automatyczną lub CVT. Dotychczasowa moc 105 kW zostanie zwiększona do 110 kW przy 6200 obr./min (dotychczas 5800 obr./min) i maksymalnym momencie obrotowym, który wzrośnie ze 184 do 190 Nm przy 3500 obr./min.SportBack otrzyma Aerokit, który zastąpi „terenowy” zestaw czarnych plastików. Dojdą tez 17-calowe koła oraz za dopłatą nowy kolektor ssący i wydech RoadRace, które dodadzą jeszcze kolejnych 7 kW. Głównym konkurentem sportowego Suzuki ma być VW Rabitt, czyli amerykańska wersja Golfa z pięciocylindrowym silnikiem o pojemności skokowej 2,5 l i mocy 125 kW oraz Mazda3 Sport, która oferowana jest tylko w USA z czterocylindrowym silnikiem o pojemności skokowej 2,5 l i mocy 121 kW.Japoński producent oczekuje, że nowa wersja będzie stanowić 15 proc. sprzedaży modelu SX4.Jego sprzedaży w Europie w tym momencie się nie planuje.