Od początku jego funkcjonowania w Polsce na konto Krajowego Funduszu Drogowego wpłynęło już 8,1 mld zł, a każdego dnia kwota ta powiększa się o kolejne 4-5 mln zł. Środki te w całości przeznaczane są na rozbudowę oraz utrzymanie i modernizację istniejącej infrastruktury drogowej w Polsce.

Obecnie w systemie viaTOLL zarejestrowanych jest prawie 1,1 mln pojazdów oraz 678 tys. podmiotów gospodarczych. Najwięcej, bo prawie 60 proc. to użytkownicy polscy, na drugim miejscu pod względem liczebności są Niemcy, a na trzecim Litwini.

Sieć dróg płatnych od 9 lipca 2017 r. będzie obejmowała ok. 3660 km. Oparcie architektury systemu poboru opłat o bramownice na drogach i urządzenia w pojazdach to przy polskiej charakterystyce sieci dróg płatnych najlepsze i najbardziej efektywne rozwiązanie. Dodatkowo, infrastruktura systemu m.in. bramownice może być wykorzystywana do wykrywania przejazdu pojazdów przeciążonych, wykrywania przemytu i wparcia organów ścigania.

W miarę rozwoju systemu, a także pod wpływem regularnych badań satysfakcji użytkowników, operator systemu viaTOLL wprowadził szereg dodatkowych udogodnień. W ten sposób do użytku weszły m.in. eNota, powiadomienia SMS a także aplikacja mobilna. Rozwiązania te cieszą się dużym zainteresowaniem użytkowników, ułatwiają bowiem zarządzanie płatnościami w systemie viaTOLL.

W ostatnim czasie zmieniono również sposób naliczania kwoty wymaganego zabezpieczenia dla umów post pay (z odroczoną płatnością), tak aby obniżyć koszty związane z korzystaniem z wygodniejszego sposobu płatności w ramach systemu viaTOLL.

1 czerwca 2017 pięć lat skończyła usługa viaAUTO skierowana do osób prywatnych. Dzięki niej kierowcy samochodów osobowych mogą skrócić swój czas oczekiwania na bramkach na autostradach A2 Konin-Stryków i A4 Bielany Wrocławskie – Sośnica. Wystarczy za lusterkiem wstecznym przykleić urządzenie viaAUTO i doładować je, a jadąc po autostradzie zwolnić, podjechać pod szlaban i przejechać, gdy ten automatycznie się otworzy.

Kierowcy korzystający z płatności elektronicznej przejeżdżają przez place poboru opłat nawet do pięciu razy szybciej niż ci, którzy wybierają tradycyjną płatność manualną. Obecnie po polskich drogach porusza się około 75 tys. pojazdów wyposażonych w urządzenia viaAUTO.