Nowe czterocylindrowe Twin Turbo ma zastąpić tradycyjne wolnossące jednostki o sześciu cylindrach. Bawarski producent poinformował, że nowy motor trafi najpierw pod maskę crossovera X1 28i.Dwulitrowy silnik o mocy 180 kW/245 KM ma byćw przyszłości montowany w kolejnych generacjach serii 1 oraz 3, ale BMW nie wyklucza również montażu w innych modelach. Nowa jednostka ma wprawdzie o 5 proc. mniej mocy od „starej” rzędowej „szóstki”, ale wyższy o 13 proc. moment obrotowy (350 Nm) i zapewnia lepsze osiągi.Topowa odmiana BMW X1 z ręczną skrzynią biegów i systemem start stop rozpędza się teraz do 240 km/h. Skrócił się również czas potrzebny na sprint do "setki". Samochód ma się zadowalać 7,9 l/100 (zamiast 9,4 l/100 km) i emitować183 g CO2/km.Koncern z Monachium nie zrezygnuje jednak zupełnie z jednostek sześciocylindrowych. Zostaną one wyposażone wturbodoładowanie oraz bezpośredni wtrysk paliwa i będą konkurowały w innym przedziale mocy. Liczba cylindrów to dla wielu posiadaczy aut bawarskiej marki to również sprawa prestiżu.