Dzięki współpracy z Biurem Ruchu Drogowego wszyscy uczestnicy konkursu mogą liczyć na fachową, merytoryczną wiedzę z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Eksperci drogówki będą służyć pomocą w przygotowaniu zadań dla uczestników finałowej rozgrywki w szkole jazdy Rallyland.

- Uznaliśmy, że projekt Kia Motors Polska, będzie świetną okazją aby młodzi ludzie, którzy czują w sobie żyłkę sportowego kierowcy uświadomili sobie, że swoje zainteresowania mogą realizować tylko w miejscach do tego przeznaczonych czyli na torach wyścigowych pod okiem profesjonalistów - wyjaśnia mł. inspektor Marek Konkolewski. - Drogi są dla wszystkich, korzystają z nich dzieci, starsze osoby, poruszają się całe rodziny, to nie jest miejsce do ścigania się. Staramy się wspierać inicjatywy, które tak jak Kia Lotos Race 2011 mają na celu wychowanie świadomych i kulturalnych kierowców. To właśnie od osób z najmniejszym stażem za kierownicą, w znacznym stopniu zależy bezpieczeństwo wszystkich na drogach. Ich edukacja z pewnością będzie procentować w przyszłości - wyjaśnia mł. inspektor Marek Konkolewski.

Grono uczestników projektu systematycznie rośnie. Liczba zarejestrowanych w programie Kia Lotos Race przekroczyła już 11 tysięcy osób, co jest o tyle świetnym wynikiem, że liczbę chętnych ograniczają m.in. ramy wiekowe. Ponad połowa z nich pozytywnie zaliczyła już testy na stronie internetowej projektu.

Uczestnicy Kia Lotos Race są aktywni nie tylko w świecie wirtualnym, ale także za kierownicami gokartów. Zmagania na kartingowych torach to droga do udziału w półfinałowych wyścigach, gdzie wyłonieni zostaną najlepsi kandydaci do szkoły Rallyland. Do tej pory na wszystkich torach uczestniczących w projekcie swoje rekordy uzyskało blisko 900 zawodników. Ten etap imprezy zakończy się 10 czerwca, więc spodziewany jest dalszy, systematyczny wzrost liczby chętnych do zdobycia tytułu najlepszego kierowcy młodego pokolenia.

Zmagania w walce o rekordowy czas okrążenia na torach współpracujących z projektem, śledzą już kamery Kia Lotos Race TV. Ekipa telewizyjna spotyka się z uczestnikami Kia Lotos Race, rozmawiając o ich pasjach, celach i osiągnięciach.

Kia Lotos Race 2011 to unikatowy program poszukiwania i szkolenia talentów kierownicy, którzy chcą zasiąść w wyścigowej Kia Picanto i wystartować w markowym pucharze producenta, jaki ruszy już w przyszłym sezonie. Jego organizacją zajęła się firma Kia Motors Polska we współpracy z Lotos Oil i przy wsparciu strategicznych partnerów - PZU, Santander Consumer Bank, Caroli Kart oraz - w kwestiach bezpieczeństwa i edukacji - Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.