Firma Tesla Motors sprzedała ponad 1 200 roadsterów w co najmniej 28 krajach. Roadster przyspiesza szybciej niż markowe samochody sportowe, które kosztują dwa razy tyle, ale nie powoduje emisji spalin i jest dwa razy bardziej wydajny od wiodących pojazdów hybrydowych, jeśli chodzi o oszczędność energii.
Roadster nie zużywa paliwa i można go podłączyć do typowych gniazdek w Ameryce Północnej, Europie i Azji. Pierwszy samochód Tesla w Hongkongu trafił do Philipa Lianga, dyrektora generalnego firmy produkującej sprzęt medyczny General Sensing.
Roadster kwalifikuje się do szeregu bonusów w wielu krajach, łącznie ze zniesieniem podatku od sprzedaży, ulgami w podatku dochodowym oraz rabatami gotówkowymi. Na przykład, mieszkańcy Hongkongu nie płacą podatku przy pierwszej rejestracji roadstera - co stanowi oszczędność do 128 600 dolarów na samochodzie o cenie detalicznej 154 358 dolarów.
Oprócz tego, wiele spośród największych miast świata oferuje użytkownikom roadstera darmowe parkowanie, zwolnienie od podatku drogowego oraz swobodne korzystanie z pasów dla pojazdów przewożących większą liczbę osób oraz pasów dla autobusów.
Tesla sprzedaje samochody bezpośrednio klientom, zarówno online, jak i za pośrednictwem rosnącej sieci salonów regionalnych na całym świecie. Pojazdy elektryczne nie potrzebują rutynowej wymiany oleju, napraw układu wydechowego ani innych kosztownych usług serwisowych wymaganych przez konwencjonalne samochody na benzynę. W większości krajów marka wysyła wyszkolonych techników do domów lub biur klientów w celu przeprowadzenia zalecanej corocznej aktualizacji oprogramowania.
Producent elektrycznych samochodów posiada obecnie 13 salonów regionalnych i rozwija się w niezwykle szybkim tempie. W ubiegłym tygodniu Tesla ogłosiła zatrudnienie poprzedniego dyrektora wykonawczego Apple, George'a Blankenshipa na stanowisku wiceprezesa działu projektów i rozwoju salonów sprzedaży. Blankenship stworzy długoterminowy plan rozwoju sprzedaży detalicznej firmy, a do jego początkowych projektów należy otwarcie salonów sprzedaży Tesla w Tokio, Toronto oraz w Waszyngtonie.