Naprawdę (prawie) dowolnego! To dlatego, że akumulator hybrydy PHEV wymaga niewielkiej mocy do ładowania, a w porównaniu z samochodami czysto elektrycznymi wręcz znikomej. Wystarczy, że gniazdko w domu lub garażu wytrzyma obciążenie czajnika elektrycznego - i już można do niego podłączyć na noc hybrydę plug-in, by następnego dnia jeździć na prądzie.

Na trasie korzystamy z elastyczności, jaką daje napęd spalinowy: duży zasięg i ultraszybkie tankowanie. Ale to nie wszystko! Do tego dostajemy na wskroś nowoczesne auto, z najnowszym systemem multimedialnym, nawigacją, a na życzenie sportową stylizację całego samochodu z dwukolorowym nadwoziem. Od 2344 zł netto miesięcznie w ramach Leasingu KINTO ONE.

O jakie auto chodzi?

Jaki samochód ma 306 koni mechanicznych, przyspiesza do 100 km/h w 6 sekund, w trybie EV pojedzie nawet 135 km/h, a po rozładowaniu baterii 2,5-litrowy silnik benzynowy pozwala na bezstresową i komfortową podróż w trybie hybrydowym?

Ten samochód to rodzinny SUV o odważnym stylu i znakomitej renomie, w dodatku produkowany przez lidera napędów hybrydowych i list sprzedaży nowych samochodów w Polsce. Nazywa się Toyota RAV4 Plug-In Hybrid. Ma automatyczną skrzynię biegów i napęd na cztery koła!

Toyota RAV4 Plug-In Hybrid Foto: Toyota
Toyota RAV4 Plug-In Hybrid

Kupując hybrydę z możliwością ładowania z zewnętrznego źródła prądu, warto mieć na uwadze jej kluczowy parametr, a mianowicie zasięg, jaki takie auto oferuje bez włączania silnika spalinowego, po pełnym naładowaniu.

W przypadku Toyoty RAV4 PHEV jest to aż 75 kilometrów przy mieszanym cyklu pomiarowym według procedury WLTP, a w mieście, gdzie napęd elektryczny i hybrydowy (dzięki rekuperacji) osiągają najwyższą efektywność, nawet do 100 kilometrów. Takie możliwości osiągnięto dzięki zainstalowaniu w samochodzie baterii o pojemności 18,1 kilowatogodziny, która nie odbiera pojazdowi praktyczności, bo bagażnik ma 520 litrów pojemności.

A najważniejsza jest pewność, że w hybrydzie plug-in można wyjeździć prąd z baterii niemal do zera, bo gdziekolwiek zapas energii się wyczerpie, włączy się silnik spalinowy i pojedziecie dalej. To ogromny komfort w porównaniu z autami elektrycznymi. I to między innymi dlatego napęd hybrydowy PHEV uważamy za najbardziej wszechstronne źródło mocy w samochodzie osobowym. Oczywiście, do hybrydowego RAV-a bez problemu można tankować benzynę E5 i E10, bo auto jest fabrycznie przystosowane do obu rodzajów paliwa.

Toyota RAV4 Plug-In Hybrid Foto: Toyota
Toyota RAV4 Plug-In Hybrid

Bardzo ważny jest nawyk codziennego ładowania auta tanim prądem w domu - dzięki temu jazda Toyotą z napędem PHEV będzie bardzo tania, nawet na tle klasycznych hybryd, z których oszczędności japońska marka słynie. Możliwość jazdy również na benzynie uwalnia kierowcę od ciągłego obserwowania zasięgu i planowania awaryjnego ładowania w mieście czy w trasie, kiedy np. zrobi się zimno, albo na autostradzie utworzy się korek.

Dla kogo jest hybryda plug-in?

Przede wszystkim dla kierowców, których codzienna trasa w tygodniu mieści się w zasięgu elektrycznym samochodu. Wtedy jazda będzie naprawdę oszczędna, pod warunkiem że nie korzystamy z publicznej sieci ładowania. To właśnie ona niweczy całą koncepcję taniej jazdy samochodem na prąd.

Czyli o opłacalności i sensowności zakupu hybrydy plug-in decyduje nie tylko codziennie pokonywany dystans, lecz także dostępność do nocnego ładowania tanim prądem. A to drugie jest znacznie prostsze niż w przypadku samochodów napędzanych wyłącznie bateriami, bo Toyota RAV4 naładuje się nawet przy znikomej elektrycznej mocy przyłączeniowej.

Toyota RAV4 Plug-In Hybrid Foto: Toyota
Toyota RAV4 Plug-In Hybrid

Cały proces ładowania można obsługiwać zdalnie za pomocą aplikacji mobilnej MyToyota, co dodatkowo ułatwia eksploatację samochodu. Oczywiście, jeżeli „macie czym”, czyli duży przydział mocy, to możecie naładować to auto w 2,5 godziny z gniazdka 230 V przy prądzie 32 A.

Poza oszczędnym i wszechstronnym napędem o rakietowych osiągach Toyota RAV4 Plug-In Hybrid to również bardzo praktyczny samochód rodzinny nadający się praktycznie do wszystkiego. W mieście pojedzie na prądzie za półdarmo. Jeżeli macie fotowoltaikę - to może nawet zupełnie za darmo. Jeżeli z jakiegoś powodu zapas prądu się skończy, to dalsza jazda po mieście też nie będzie droga, bo napęd przejdzie w tryb hybrydowy, a hybrydy Toyoty w mieście palą bardzo mało.

Co to znaczy „palą bardzo mało?”

Chociaż trudno w to uwierzyć, hybrydowy SUV Toyoty może zużywać w mieście tak mało paliwa, jak auto miejskie ze zwykłym napędem benzynowym. Ponieważ emisja spalin jest proporcjonalna do zużycia paliwa, możemy tu mówić o prawdziwej, rozsądnej, przemyślanej ekologii i wspieraniu zrównoważonego rozwoju poprzez wybór oszczędnego i trwałego samochodu. Bo pewnie słyszeliście lub czytaliście, że hybrydowe Toyoty robią ogromne przebiegi bez awarii i poważniejszych napraw.

Toyota RAV4 Plug-In Hybrid Foto: Toyota
Toyota RAV4 Plug-In Hybrid

RAV4 to na wskroś nowoczesne auto. W kabinie witają kierowcę cyfrowe zegary i najnowszy system multimedialny Toyota Smart Connect z 10,5-calowym ekranem dotykowym, nawigacją z mapami online i offline, wspartymi czteroletnim abonamentem na transmisję danych. W standardzie jest też inteligentny kluczyk i wiele innych dodatków, podnoszących komfort jazdy.

Kabina jest przestronna zarówno z przodu, jak i z tyłu, akumulator trakcyjny tradycyjnie dla Toyoty nie zabiera miejsca w przedziale pasażerskim. Dodatkowa możliwość jazdy na prądzie nie każe ani kierowcy, ani pasażerom iść na żadne kompromisy i to są bardzo dobre wiadomości, którymi nie każdy producent hybryd typu plug-in może się pochwalić.

Toyota RAV4 Plug-In Hybrid Foto: Toyota
Toyota RAV4 Plug-In Hybrid

Jest też szczypta chilli dla kierowców, którym frajdę sprawiają sportowe akcenty w samochodzie. RAV4 Plug-In Hybrid w wersji GR SPORT ma na taką okazję niezbędne przyprawy: 19-calowe specjalne felgi GR SPORT, sportową tapicerkę foteli, a także między innymi dwukolorowe malowanie nadwozia. Taki przyprawiony RAV4 PHEV kosztuje 2960 zł netto w Leasingu KINTO ONE lub 3641 zł brutto miesięcznie w Leasingu Konsumenckim KINTO ONE. Ale mamy coś jeszcze.

Lubicie wyprzedaże? Oto okazyjne ceny Toyoty RAV4 Plug-In Hybrid z 2023 roku produkcji według wersji wyposażenia:

Dynamic od 223 200 zł

Selection od 241 700 zł

Style od 248 300 zł

GR SPORT od 261 200 zł

... w przeliczeniu daje to od 729 złotych na każdego mechanicznego rumaka pod maską plus możliwość jazdy na benzynie lub prądzie. Benzyna i elektryk w jednym? To jest naprawdę sensowna oferta.