Znacznie zmodernizowana nowa Corolla zaprojektowana została pod kątem spełnienia gustów i wymagań europejskiego klienta, poszukującego samochodu z klasycznym nadwoziem typu sedan, a jednocześnie wyróżniającego się dynamiczną stylizacją. Celem, jaki został postawiony przed konstruktorami nowej Corolli, było zaprojektowanie auta odznaczającego się ciekawym wzornictwem i wysokim komfortem jazdy, o dużej przestrzennej kabinie. Dzięki takim cechom nowa konstrukcja powinna dotrzeć do szerokiej grupy klientów ceniących wygodę, przyjemność i większą przestrzeń w samochodzie.

Dziesiąta generacja Corolli przeznaczona na rynek europejski będzie produkowana w zakładach Takaoka w Japonii, a rozpoczęcie jej sprzedaży w Europie planowane jest na luty.

Maksymalne powiększenie przestrzeni kabiny pasażerskiej oraz wysoka jakość wykończenia wnętrza to główne cechy nowej Corolli. One sprawiają, że najnowsza generacja zgodnie z obietnicą wyrasta ponad swoją klasę. Toshi Ezaki, szef zespołu konstrukcyjnego nowej Corolli, ujmuje to następująco: „Chcieliśmy, aby po otwarciu drzwi klient był zaskoczony przestronnością kabiny. Wymagało to od nas zwrócenia uwagi na każdy szczegół i element wykończenia wnętrza, poczynając od paneli ze schowkami w drzwiach, a na obszernych fotelach kończąc. Wnętrze musiało emanować luksusem i autentycznością.”

Nowa Corolla oferuje kierowcy i pasażerom funkcjonalne przyjazne środowisko z naturalną, przejrzystą organizacją wnętrza. Górna płaszczyzna deski rozdzielczej jest obniżona i przechodzi płynnie w panel bocznych drzwi sprawiając wrażenie przestronnego integralnego otoczenia, które otacza kierowcę z każdej strony.

Elementy dynamicznej stylistyki nadwozia z charakterystycznymi liniami można znaleźć również we wzornictwie wnętrza. Liniowe elementy dekoracyjne znajdują się w wykończeniu górnych powierzchni foteli, a środkowa konsola stanowi dominujący pionowy element stylizacji nadający wnętrzu luksusowy wygląd dzięki srebrnej tonacji wykończenia. Umieszczono w niej sterowanie wentylacją kabiny, zestaw audio oraz system nawigacji (wyposażenie opcjonalne). Sportową stylizację otrzymał zestaw wskaźników oraz fotel kierowcy, przez co pozycja kierującego pojazdem przypomina tę z samochodu sportowego. Deska rozdzielcza ma falisty kształt, w który wpisane są tarcze szybkościomierza i obrotomierza.

Nabywca może wybrać spośród dwóch różnych kolorów wnętrza: tradycyjnego ciemnoszarego oraz bardziej spokojnego i eleganckiego szarobeżowego.

Przestrzeń pomiędzy kierowcą a pasażerami znacznie się powiększyła,jeśli chodzi o wysokość kabiny oraz miejsce na nogi. Odległość pomiędzy oparciami przednich i tylnych foteli wynosi 900 mm. Pasażerowie z tyłu mogą cieszyć się większym komfortem dzięki płaskiej podłodze, a siedziska foteli kierowcy i pasażera z przodu są uformowane w taki sposób, że linia bioder siedzących w nich osób znajduje się znacznie wyżej, co zapewnia lepszą widoczność oraz naturalną pozycję siedzenia.

Projektanci i konstruktorzy dużo uwagi poświęcili organizacji przestrzeni bagażowejprzewozić na długich trasach.

Powiększone zostały gabaryty bagażnika, podobnie jak całkowita objętość przestrzeni bagażowej, głównie dzięki zlikwidowaniu niewykorzystanych wnęk pomiędzy wykładziną bagażnika a nadwoziem. Przedni schowek w kabinie (na rękawiczki) został starannie opracowany i umieszczony w konsoli w taki sposób, aby oferując dużo więcej przestrzeni nie wystawał na zewnątrz. W kabinie znajduje się jw sumie 15 różnego rodzaju schowków o łącznej objętości 18,9 litra.