Nazwa Crown kojarzona jest z luksusowymi sedanami marki Toyota od roku 1955. W chwili obecnej nazwa ta widnieje na sześciu modelach – chodzi o przedstawioną w zeszłym roku 13. generację podstawowego modelu Crown w wersjach Crown Athlete i Crown Royal Saloon (6-cylindrowe silniki) oraz Crown Hybrid, dalej klasyczny Crown Comfort przeznaczony na rynek taksówkarski (długość 4,7 m, 2-litrowy silnik o mocy 85 kW/115 KM), jego większą i bardziej luksusową odmianę Crown Sedan (4,83 m, taki sam silnik) i właśnie Crown Majesta. Na absolutnym szczycie oferty Toyoty stoi limuzyna o długości 5,27 m nazwana Century, która napędzana jest silnikiem 5,0 V12.
Toyota Crown Majesta wchodzi na rynek japoński w swoim czwartym wcieleniu – od roku 1991 debiutuje na krótko po nowej generacji modelu Crown jako jego wydłużona wersja. W ten sposób Crown konkuruje zarówno Mercedesom klasy E, jak i S, chociaż swoim przeznaczeniem oba modele bliżej mają do 5-metrowych premiowych sedanów.
Długość całkowita auta wynosi 4995 mm przy rozstawie osi 2925 mm, wysokość karoserii to 1475 mm, a szerokość 1810 mm. Model wyjściowy jest o 125 mm krótszy, o 5 mm niższy i o 15 mm węższy, a rozstaw osi jest krótszy o 75 mm.
W ofercie znajdziemy dwa silniki. Ośmiocylindrowa jednostka o pojemności 4,6 l oferuje moc maksymalną 255 kW (347 KM) przy 6400 obr./min i moment obrotowy 460 Nm przy 4100 obr./min. Tylne koła napędzane są poprzez 8-biegowy automat. Alternatywą jest starsza jednostka 4,3 V8 pochodząca z poprzedniej generacji auta. Silnik ten ma spokojniejszy charakter, gdyż moc maksymalna 206 kW (280 KM) osiągana jest przy 5600 obr./min, a maksimum momentu obrotowego 430 Nm leży przy 3400 obr./min. W tej wersji standardowo oferowany będzie napęd na cztery koła i 6-biegowy automat.
Wnętrze jest 4-miejscowe z oddzielnymi fotelami w tylnym rzędzie, które mają szeroki zakres regulacji i oferują komfort na najwyższym poziomie. Nowa Toyota Crown Majesta rozpieszcza swoich pasażerów również wysokim poziomem wyposażenia. W zakresie systemów bezpieczeństwa nie wnosi co prawda nic nowego, ale w całkowitym podsumowaniu trudno na rynku znaleźć samochód z tak szerokim wachlarzem tego typu rozwiązań. W wyposażeniu nie brakuje aktywnego tempomatu, aktywnych zagłówków również na tylnych fotelach, noktowizjera czy systemu VDIM łączącego ABS, system stabilizacji i innych elektronicznych asystentów.
Nowością rangi światowej jest zastosowanie systemu Pre-Crash, którego radary pokrywają również pole na skos przed i za samochodem. Bezpieczeństwo czynne poprawia również kamera na słupku kierownicy, która monitoruje twarz kierowcy i ostrzega go przed zaśnięciem. System Stride Control zapobiega zjechaniu z wybranego toru jazdy na podstawie warunków trakcyjnych lewych i prawych kół. System utrzymywania auta na wybranym pasie jezdni działa również na krętych drogach. W wyposażeniu nie brakuje aktywnych lamp przednich.
Bezprecedensowa jest również ilość poduszek powietrznych. Oprócz tradycyjnych już przednich, bocznych i kurtynowych airbagów w modelu Crown Majesta znajdziemy również poduszki kolanowe kierowcy i pasażera oraz poduszki boczne na tylnych siedzeniach, włącznie z poduszką centralną pomiędzy tylnymi fotelami. W sumie oznacza to 11 airbagów. Do luksusowych elementów wyposażenia należy dalej 3-wymiarowa nawigacja, elitarny zestaw audio z 19-kanałowym wzmacniaczem czy wyświetlacz LCD dla tylnych siedzeń zamontowany w podsufitce.