Firma Toyota włączy się do projektu JHFC wykorzystania wodoru i ogniw paliwowych, organizowanego przez japońskie ministerstwo gospodarki, przemysłu i handlu. Swojego hybrydowego SUV-a przekaże do komercyjnego używania na lotnisku Cetrair (Central Japan International Airport), które znajduje się na południe od miasta Nagova. Toyota FCHV zostanie wykorzystana do transportu towarów między jednym z ośrodków firmy Yamato Transport i lotniskiem Centrair. Samochód tankować będzie wodór na stacji wybudowanej w ramach projektu JHFC bezpośrednio na lotnisku.
Toyota oczekuje od projektu, że uda jej się zgromadzić informacje potrzebne do wprowadzenia hybryd z ogniwami paliwowymi do zwykłej produkcji. Na lotnisku już od lipca 2006 jeżdżą autobusy hybrydowe FCHV-BUS (Fuel Cell Hybrid Bus), opracowane przez Toyotę we współpracy z Hino Motors.
Toyota FCHV osadzona jest napędem hybrydowym z silnikiem elektrycznym, w którym jako źródło energii wykorzystywane są baterie i ogniwa paliwowe wykorzystujące wodór z wysokociśnieniowych zbiorników. Podczas jazdy nie jest emitowany żaden dwutlenek węgla ani inne substancje zagrażające środowisku naturalnemu, jak np. tlenki azotu.
Toyota FCHV przystosowana dla Yamato TransportDługość/szerokość/wysokość [mm]4735/1815/1685Silnik-Moc maksymalna [kW/KM]90/122Maksymalny moment obrotowy [Nm]260Prędkość maksymalna [km/h]155Zasięg [km]330Ilość miejsc2Masa maksymalna ładunku [kg]150PaliwoWodórBaterieNikiel-metal-hybrid