Po raz pierwszy Toyota FJ Cruiser pojawiła się w 2003 roku w formie konceptu. Dzięki pozytywnym opiniom japoński producent podjął decyzję o wprowadzeniu tego modelu z designer w tylu retro do produkcji seryjnej. Swoim wyglądem zewnętrznym FJ Cruiser przypomina ulubione klasyczne terenowe Toyoty FJ40, które były produkowane w latach 1960-1984.

Od 2005 roku, gdy podczas salonu samochodowego w Detroit odbyła się premiera wersji produkcyjnej, FJ Cruiser prowadzi na rynku amerykańskim spokojny żywot. Potwierdzeniemtego jest fakt, że pierwsze modernizacje objęły dopiero rokmodelowy 2010 i dotyczą tylko jednostki napędowej, zawieszenie i oferty barw nadwozia, która poszerzy się o nowy odcień zieleni „Army Green”.

Nadal jednostką napędową będzie sześciocylindrowa o pojemności skokowej 4,0 l V6, która z dotychczasowejmocy 175 kW (239 KM) przy 5200 obr./min po modernizacji będzie miała 190 kW (258 KM) przy identycznych obrotach. Ma także mieć mniejsze zużycie paliwa.Zmiany w zawieszeniu kół mają wpływ na zmniejszenie średnicy zawracania oraz poprawianie komfortu jazdy.

Nadal Toyota FJ Cruiser będzie dostępna z napędem tylnej osi lub wszystkich czterech kół.