Na rok modelowy 2009 modernizacja wyglądu zewnętrznego ogranicza się do zmian kosmetycznych, które dotknęły atrapy chłodnicy, przedniego zderzaku i kół ze stopów lekkich o średnicy 15 i 17 cali. We wnętrzu zamontowano nową 4-ramienną kierownicę z przyciskami sterowania radiem i komputerem pokładowym, nowa jest także klimatyzacja.
Pod maską odmłodzonego pickupa Toyota Hilux nadal będzie pracować wysokoprężny 4-cylindrowy silnik 3,0 D-4D o mocy 126 kW (171 KM), ale moment obrotowy wersji z automatem zwiększy się z 343 Nm do 360 Nm. Na rok modelowy 2009 dotychczasowa 4-stopniowa automatyczna skrzynia biegów zostanie bowiem zastąpiona nowym 5-biegowym automatem, który ma poprawić właściwości dynamiczne pickupa oraz zmniejszyć zużycie paliwa.
Konstruktorzy Toyoty zmodernizowali również zawieszenie, dzięki czemu uzyskano bardziej komfortowe właściwości jezdne. Hilux w ramach faceliftingu otrzymuje także nowy układ hamulcowy z tarczami o średnicy 297 mm, które w wersjach VSC zastąpią tarcze o średnicy 319 mm.
Oferta wyposażenia standardowego i opcjonalnego zmodyfikowana zostanie zgodnie z wymaganiami rynków, na których Hilux będzie sprzedawany.