Kłopotu nie ma również z późniejszą obsługą pojazdu. Okresowe przeglądy oraz wszelkie naprawy mogą być przeprowadzane w każdej autoryzowanej stacji Toyoty. Mechanicy są w stanie zająć się również regulacją dodatkowego oprzyrządowania, umożliwiającego prowadzenie pojazdu osobie niepełnosprawnej. Warto przy tym podkreślić, że stosowany osprzęt ma atest i jego montaż nie wymaga poważniejszych ingerencji w strukturę kokpitu.
Po zakończeniu eksploatacji urządzenie można zdemontować i zainstalować w kolejnym pojeździe, a nieuszkodzony samochód sprzedać bez żadnych przeróbek.Dlaczego do obsługi aut dla osób niepełnosprawnych wyznaczono tylko dwa serwisy? Trzeba pamiętać, że takich samochodów wydaje się niewiele w stosunku do całej sprzedaży i nie jest to działalność, która ma przynieść Toyocie zyski. Wyszkolenie większej liczby sprzedawców nie jest potrzebne, tym bardziej że i tak w razie potrzeby klient może uzyskać informacje bez wychodzenia z domu.
Program Toyota Mobility znacznie ułatwia nabycie pojazdu osobom niepełnosprawnym. Niestety, dla wielu kierowców ograniczeniem są możliwości finansowe. Nie dziwi więc, że najczęściej wybieranymi samochodami są: najtańsze Aygo oraz Yaris. Pomimo niewielkich rozmiarów w autach tych niepełnosprawny kierowca bez problemu zmieści wózek inwalidzki i odbędzie dłuższą lub krótszą podróż. Kupowane są również większe samochody, takie jak Auris, RAV4 czy Verso. Te dwa ostatnie modele wybierają przede wszystkim klienci, którzy są kierowcami osób niepełnosprawnych. Wówczas można zamówić fotel pasażera, który elektrycznie wysuwa się na zewnątrz pojazdu. Inwalida przesiada się z wózka na taki fotel i jest umieszczany we wnętrzu samochodu.
Doceniamy pracę dilerówTrzeba podkreślić zaangażowanie obu dilerów uczestniczących w pilotażowej wersji programu (AMX z Łodzi i „Bońkowscy” z Poznania), którzy bezinteresownie pomagają kolejnym osobom zasiąść za kierownicą auta mimo zawiłych procedur urzędowych i czasochłonnego montażu oprzyrządowania, nie wspominając już o nakładach na szkolenia personelu i przygotowanie infrastruktury stacji. Robert Mularczyk, Toyota Motor Poland
Hitami są Aygo i YarisW programie Mobility najchętniej wybierane są dwa modele: Aygo oraz Yaris. W przypadku gdy auto kupowane jest w celu przewozu osoby niepełnosprawnej, w wersji, w której montowany jest obrotowy fotel, klienci chętniej wybierają pojazd większy, na przykład Verso czy RAV4. Zdarzyło się, iż taki obrotowy fotel montowany był w Yarisie – proponujemy wtedy wybór wersji 3-drzwiowej, aby wygodniej było wsiąść osobie, która przesiada się z wózka.Marcin Zambrzycki, AMX-Łódź
Potrzeby inwalidów są różneMoja widoczna niepełnosprawność ułatwia mi nawiązanie rozmowy z klientem. Łatwiej mogę zrozumieć oczekiwania osoby niepełnosprawnej, dla której nie zawsze najważniejsze jest radio z MP3, za to istotna może być regulacja kierownicy lub fotela w pionie. Klient czuje się pewniej, gdy spotyka się ze sprzedawcą, który też jest niepełnosprawny. Jeśli ja prowadzę Toyotę, to klient wie, że mając podobne schorzenie, także sobie poradzi.Sebastian Mankiewicz, Toyota Bońkowscy