Dowodem na to jest słaba sprzedaż samochodów oraz mocny kurs lokalnej waluty. Takie informacje opublikował japoński Nikkei.Toyota obniżyła już przed miesiącem swoje prognozy finansowe, które przewidują zysk jedynie 600 mld jenów.

Sprzedaż samochodów marki Toyota w Japonii, USA i Europie spadła w listopadzie 2008 roku o 30 proc. Zainteresowanie hybrydowym modelem Prius spadło aż o połowę.

Według prognoz japońskiego stowarzyszenia producentów JAMA w przyszłym roku sprzedaż samochodów w tym kraju spadnie jeszczeo 5 proc., co da łącznie 4,86 mln egz. Tym samym po raz pierwszy od 31 lat sprzedaż ta spadnie poniżej granicy 5 mln egz.Natomiast w USA stowarzyszenie JAMA przewiduje spadek sprzedaży na 12,5 mln egz., a więc na najniższym poziomie od 1991 roku.

Spada także sprzedaż nowych samochodów na rynkach rozwijających.