Na terenie USA obie japońskie marki sprzedały 500 tys. samochodów z napędem hybrydowym, a w Europie 100 tys. egz.. Liderem rynku samochodów z napędem hybrydowym jest Toyota Prius, której w Europie sprzedano 73 tys. egzemplarzy od 2000 roku. Natomiast hybrydowych Lexusów sprzedano w Europie ponad 27 tys. egzemplarzy. Toyota oczekuje, że w 2007 roku europejski rynek wchłonie 44 tys. pojazdów z tym napędem.

"Takie wyniki są efektem ukierunkowania się europejskich użytkowników na auta z ekologicznym napędem, które zużywają mniej paliwa", powiedział Thierry Dombreval, wiceprezydent Toyota Motor Europe.

Obecnie Toyota posiada w swojej ofercie cztery modele samochodów z napędem hybrydowym. Celem japońskiego producenta jest osiągnięcie do 2010 roku sprzedaży na poziomie 1 mln egz.wyposażonych w ten alternatywny napęd. Sprzedaż europejska powinna zapewnić 10 proc.