Nowy silnik, który od razu znalazł się w czołówce swojej klasy pojemnościowej, oferowany będzie w kilku modelach.

Nowy motor nosi oznaczenie 2ZR-FE i zastępuje starszą jednostkę o nazwie 1ZZ-FE. Dzięki zmianie średnicy cylindra i skoku tłoka pojemność wzrosła z 1794 do 1797 cm3, silnik wyposażono w nowy system zmiennych faz rozrządu VVT-i (Variable Valve Timing-intelligent), który teraz obsługuje także zawory wydechowe. Poprawiono przebieg momentu obrotowego, który osiąga teraz 175 Nm przy 4400 obr./min (wcześniej 170 Nm przy 4200 obr./min), najwyższa moc wzrosła z 132 do 136 KM przy 6000 obr./min. Ważną właściwością nowej jednostki napędowej są niskie straty spowodowane tarciem i minimalna masa tłoków, dzięki czemu osiągnięto niskie zużycie paliwa na poziomie 75% limitu, który na rok 2005 obowiązywał w Japonii.

Silnik ważący 97 kg jest o 1 kg cięższy od swojego poprzednika, jednak jego kompaktowa budowa umożliwia łatwiejszy montaż w poszczególnych modelach.