We wtorek umowy w tej sprawie podpisali marszałek województwa Adam Struzik i prezydent miasta Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Wartość wszystkich projektów to blisko 345 mln zł, a dofinansowanie unijne - ponad 247 mln zł. Najwięcej Unia dopłaci do budowy ul. Nowolazurowej - ponad 125 mln zł. Na przebudowę ul. Modlińskiej - na odcinku od mostu Grota-Roweckiego do mostu nad Kanałem Żerańskim - UE przekaże 96 mln zł, a na przebudowę wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu ul. Powązkowskiej - 26 mln zł.

Jak powiedziała Gronkiewicz-Waltz, wszystkie te projekty są bardzo ważne dla miasta, bo pozwolą usprawnić komunikację między poszczególnymi dzielnicami miasta - modernizacja wiaduktu na ul. Powązkowskiej - między Żoliborzem a Wolą, a przebudowa ul. Modlińskiej - między Białołęką a resztą miasta. Modernizacja wiaduktu na ul. Powązkowskiej ma zakończyć się w drugim kwartale br., a przebudowa ul. Modlińskiej - w 2011 r.

Budowa ul. Nowolazurowej planowana jest jako połączenie trzech dzielnic - Ursusa, Włoch i Bemowa. Dofinansowanie, o którym zdecydowano w środę, dotyczy odcinka od Al. Jerozolimskich do ul. ks. Chrościckiego. Ma on zostać ukończony w 2013 r.

Podczas wtorkowej konferencji prasowej marszałek Struzik podkreślił, że wszystkie te projekty mają znaczenie dla całego Mazowsza, dlatego zdecydowano o umieszczeniu ich na liście projektów kluczowych. Dzięki temu nie musiały one przejść procedury konkursowej. Na ich realizację przeznaczone będą środki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Prezydent Warszawy podkreśliła także, że dzięki środkom Unii Europejskiej w stolicy realizowane są również inne projekty drogowe, m.in. budowa Trasy Mostu Północnego (dofinansowanie to 255 mln zł) czy budowa węzła Łopuszańska - Kleszczowa (ponad 168 mln zł).

Według przedstawionych we wtorek danych, łączne dofinansowanie inwestycji drogowych w stolicy, realizowanych także przez GDDKiA, to ponad 9 mld zł.