WTCC Ultra wykorzystuje zaawansowane zawieszenie niezależne z kolumnami resorującymi na obu osiach. U dołu na przedniej osi zastosowano układ wielowahaczowy, z tyłu zaś występują dwa wahacze trójkątne i jeden wzdłużny.{player}1175663008074.flv{/player}Zdolny do jazdy pojazd koncepcyjny, opracowany przez różne zespoły GM rozsiane po całym świecie, jest optyczną wizją nowej generacji samochodów wyścigowych - to ikona, która nagina aktualne przepisy wyścigów WTCC. Proporcje WTCC Ultra tworzą wrażenie samochodu, który wydaje się szybki, nawet gdy stoi. Konstruktorzy przesunęli przednią szybę jeszcze bardziej do przodu, aby stworzyć wrażenie bardziej dynamicznego pochylenia, dodatkiem zaś jest tu optyczne skrócenie przedniego zwisu. Znacznie poszerzono rozstaw kół - aż do 1 685 mm z przodu i 1 670 mm z tyłu, co sprawiło, że pojazd prezentuje się jako bardziej muskularny i silniejszy. Linie i powierzchnie nadwozia powstawały z myślą o wyrażeniu ogromnej energii w napięciu, uchwyconej tuż przed wybuchem. {player}1175663008078.flv{/player}źródło: Mototarget
Ultra-Diesel
Podstawową wersją czterocylindrowego silnika jest jednostka wyposażona w układ wtrysku bezpośredniego common rail, cztery zawory na cylinder i sprężarką o zmiennym ustawieniu łopat kierownicy spalin turbiny, obecnie napędzająca modele Captiva i Epica. Jednym ze źródeł wzrostu osiągów jest zwiększenie ciśnienia sprężarki.