German Tec Day, który odbył się w zeszłym tygodniu w San Francisco, był okazją do zaprezentowania planów Volkswagena z czystym czterocylindrowym silnikiem BlueTDI, który pełni najbardziej rygorystyczne normy emisji spalin. Volkswagen Jetta BlueTDI miałby być seryjną wersją koncepcyjnego modelu zaprezentowanego na początku bieżącego roku.
O technice seryjnej nowości Jetta BlueTDI wiadomo tylko tyle, że układ wydechowy zostanie wyposażony w katalizator utleniający oraz system eliminujący problematyczne tlenki azotu NOx. Dzięki temu systemowi Jetta BlueTDI może być sprzedawana we wszystkich stanach USA. Obecnie w USA oferowana jest wyłącznie wersja z benzynowym silnikiem 2,5 l (125 kW/170 KM).
Przy okazji opublikowania tej wiadomości Volkswagen pokazał także prototyp litrowego samochodu sprzed pięciu lat, którego plan produkcji został krótko po premierze wstrzymany i auto nie było dalej prezentowane.
W USA Volkswagen sprzedał dotychczas ok. 840 tys. samochodów z silnikiem diesla, a w tym roku w ramach kampanii wspierającej sprzedaż silników TDI znalazł w USA Jettę z 900 tys. km na liczniku.