- Chiny są ważnym rynkiem dla Volkswagena. Od początku zeszłego roku wprowadzono aż 14 nowych modeli
- FAW Volkswagen rozpocznie produkcję kompaktowego SUV, czyli modelu o trudnej do wymówienia nazwie Tacqua
- Wspólnie z SAIC Motor Volkswagen rozpocznie produkcję w Chinach dużego minivana Viloran
Elektromobilność po chińsku. Dla Volkswagena oznacza to ambitny plan sprzedaży nawet miliona zeletryfikowanych samochodów. Warto przy tym zwrócić uwagę na jedno słowo – zelektryfikowany. Oznacza to bowiem nie tylko auta elektryczne, ale także hybrydy plug-in. W ciągu najbliższych kilku lat (do 2023 roku) Volkswagen planuje łącznie aż 10 modeli bazujących na platformie MEB.
Doktor Stephan Wollenstein, szef Volkswagen Group China nie pozostawia przy tym wątpliwości co do przyszłości innych rodzajów napędu. Firma nie rezygnuje bowiem z modeli spalinowych. Obiecuje nowości z tzw. „silnikami spalinowymi o wysokiej sprawności”. Na szczegóły przyjdzie nam jednak jeszcze trochę poczekać. Na razie bowiem zdradzono co i komu przypadnie z gamy nowości.
SAIC Volkswagen (produkcja wybranych modeli Skody i Volkswagena przez spółkę powołaną z chińskim SAIC Motor) wzbogaci swoje portfolio o nowego dużego minivana nazwanego Viloran. Nazwa stanowi połączenie takich angielskich słów jak Villa, Velour, Velvet i Run. Innymi słowy koncern obiecuje bardzo pojemny i luksusowy samochód, który zajmie w gamie miejsce powyżej modelu Touran.
FAW Volkswagen (spółka powołana z chińskim First Automobile Works znana z produkcji różnych modeli Audi i Volkswagena) rozpocznie zaś produkcję kompaktowego SUV, czyli modelu o trudnej do wymówienia nazwie Tacqua. Nietrudno doszukać się podobieństwa do znanego nie tylko w Europie modelu T-Cross (produkowany jest bowiem w Chinach przez spółkę SAIC-Volkswagen). Niestety producent nie zdradza jeszcze oficjalnych danych technicznych.
Znane są już także plany co do modeli elektrycznych. SAIC Volkswagen zajmie się produkcją znanego w Europie modelu ID.3. W międzyczasie szykowany jest jeszcze jeden nowy model elektryczny. Elektryczny SUV, którego wersję koncepcyjną nazwano ID.Next trafi na linię produkcyjną pod koniec przyszłego roku. Na szczegóły co do napędu, zasięgu czy nawet rozmiarów kolejnego elektrycznego Volkswagena trzeba będzie jednak jeszcze poczekać.