Logo

Volkswagen Phaeton Ibeo - sam hamuje na skrzyżowaniu

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Niemiecka firma Ibeo Automobile Sensor, producent hi-tech części, opracowała system lokalizacji, ostrzeżenia i reakcji w wypadku, że inny pojazd zagrozi nam na skrzyżowaniu.

Poznaj kontekst z AI

Jak działa system hamowania w Volkswagenie Phaeton Ibeo?
Co powoduje wypadki na skrzyżowaniach?
Jakie technologie są używane w systemie Ibeo?
Czy system Ibeo jest wspierany przez Unię Europejską?

Na przednim zderzaku są dwa laserowe scannery, które monitorują jezdnię, a zarazem stwierdzają obecność innych pojazdów. Kamera wideo umieszczona w zderzaku analizuje sytuację wokół samochodu, obecność pieszych itp. Dzięki tym dopracowanym scannerom pojazd jest w nieustannym kontakcie ze znakami drogowymi (sygnalizacja świetlna, znaki itd.) i pozostałymi samochodami. Ostrzeżenie kierowcy odbywa się najpierw za pośrednictwem sygnalizacji świetlnej i akustycznej. W wypadku, że kierowca nie dostosuje styl jazdy do ostrzeżenia, a sytuacja uznana zostaje za niebezpieczną, samochód automatycznie zacznie hamować.

Badania i rozwój tego systemu wspierane są przez Unię Europejską w ramach programu mającego na celu zmniejszenie ilości wypadków i zwiększenie bezpieczeństwa na europejskich drogach.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu