W tym roku obchodzimy 70 rocznicę od premiery pierwszego Volkswagena Transportera T1. W tym roku także odświeżono 6. generację niemieckiego dostawczaka. Co prawda, zmiany stylistyczne z zewnątrz są raczej kosmetyczne (pojawiły się m.in. nowe: reflektory, zderzak oraz osłona chłodnicy, a w górnej części przednich błotników znalazło się oznaczenie wersji), to rozwiązania technologiczne i mnogość systemów, które trafiły na pokład poliftingowego Transportera, można nazwać małą rewolucją. Z tego powodu, jak nigdy wcześniej, zmodernizowany Transporter zyskał oddzielne oznaczenie – 6.1.

Nowy model zyskał elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy. Dzięki temu możliwe było zastosowanie aktywnych systemów asystujących. Pojawiły się m.in. układy: automatycznego parkowania, awaryjnego hamowania podczas manewrowania, rozpoznawania znaków, wspomagania cofania z miejsc parkingowych oraz asystenci: pasa ruchu, manewrowania przyczepą. W zmodernizowanym aucie seryjnie występuje system ochrony przed bocznymi podmuchami wiatru, który poprzez przyhamowanie poszczególnych kół stabilizuje samochód.

Volkswagen Transporter 6.1 – multimedailny Bulli

Obecnie deska rozdzielcza ma ostrzejsze kontury i może być wyposażona w dwa ekrany: 10,25-calowy od wirtualnych zegarów (standard w Multivanie Highline, opcja w większości modeli) oraz od multimediów (6-9,2 cala). Co ciekawe wszystkie układy radiowo-nawigacyjne są standardowo wyposażone w moduł łączności z internetem, którego integralnym elementem jest karta eSIM. Dostępne będą dwa typy systemów multimedialnych: starszej generacji MIB2 (w tańszych wersjach wyposażeniowych) i nowy MIB3 (standard lub opcja w droższych odmianach). Użytkownicy urządzeń serii MIB3 będą mieli dostęp do: usług streamingowych, radia internetowego, rezerwacji usług na żądanie i obsługi głosowej.

Już drugi od dołu system multimedialny zapewnia pełną integrację ze smartfonem, dzięki App Connect oraz funkcjom: We Connect, We Connect Plus i eCall. Pierwsza z nich umożliwia w smartfonie: sprawdzenie, czy drzwi są zamknięte, światła wyłączone, uzyskanie automatycznego powiadamiania w razie wypadku, lokalizacji auta, czy też umówienie się na przegląd w serwisie.

Rozbudowana wersja We Connect Plus ma dodatkowe funkcje, m.in.: alarm opuszczenia zaprogramowanego obszaru, uruchomienie dodatkowego ogrzewania, blokowanie i odblokowywanie drzwi, informacje o ruchu oraz o zagrożeniach na trasie, obliczanie tras online. We Connect Fleet pozwala zarządzać flotą, zawiera m.in. cyfrowy dziennik korzystania z auta, informację o tankowaniach i stylu jazdy, monitoring i analizę spalania.

Volkswagen Transporter 6.1 – ceny

Zmodernizowanego Transportera można już zamawiać. Ceny zaczynają się od 97 800 zł. netto za wersję Furgon i 131 780 zł. netto za wersję Multivan. Z okazji wejścia nowego modelu na rynek w weekend 23-24 listopada odbędzie się Multiweekend, czyli dni otwarte, podczas których klienci będą mieli okazję przyjrzeć się bliżej nowemu T6.1 oraz odbyć jazdę próbną.

Ceny nowego Volkswagena T6.1 kształtują się następująco:

  • Volkswagen Transporter 6.1 skrzyniowy w wersji bazowej kosztuje 96 180 zł. netto, czyli 118 301 zł. brutto
  • Volkswagen Transporter 6.1 Furgon w wersji podstawowej kosztuje 97 800 zł. netto, czyli 120 294 zł. brutto
  • Volkswagen Transporter 6.1 Kombi w wersji bazowej kosztuje 114 120 zł. netto, czyli 140 368 zł. brutto
  • Ceny Volkswagena Multivan 6.1 rozpoczynają się od kwoty 131 780 zł. netto, czyli 162 089 zł. brutto
  • Za Volkswagena Caravelle 6.1 także wersji bazowej zapłacić trzeba 115 620 zł. netto, czyli 142 213 zł. brutto.